سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

برگزاری سه دادگاه سیاسی و محکومیت یک فعال ستاد کروبی

دادگاه سعید نعیمی، عضو سازمان ادوار تحکیم، در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز با ریاست قاضی یوسفی برگزار شد و سعید نعیمی عضو ادوار تحکیم وحدت به اتهامات وارده پاسخ گفت.
به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیش‌تر زمان دادگاه سعید نعیمی ۲/۸/۱۳۹۰ اعلام شده بود ولی به دلیل اینکه قاضی و رئیس اصلی شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز رحیم جلبر به دلیل عمل جراحی دیسک کمردر مرخصی بوده است، برگزاری دادگاه ۲ روز به تعویق افتاد.
سعید نعیمی اکنون حدود ۶ ماه است که بلاتکلیف در زندان مرکزی تبریز به سر می‌برد.
چندی پیش، در حالیکه خانواده این فعال سابق دانشجویی، از وضعیت سلامتی او به شدت ابراز نگرانی می کردند، درخواست تبدیل قرار بازداشت نعیمی به قرار وثیقه که توسط وکیل وی، به دادسرای تبریز ارائه شده بود، به دلیل آنچه «امنیتی بودن» پرونده خوانده شده بود، رد گردید.
سعید نعیمی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ با یورش ماموران اطلاعات و تفتیش منزل و محل کار دستگیر شد، کماکان در وضعیت نامعلوم به سر می برد.
برگزاری دادگاه تجدید‌نظر وکلای دراویش در بندرعباس
در تحولی دیگر، جلسه تجدید نظر خواهی محکومیت ۶ ماه حبس امیر اسلامی و فرشید یداللهی، از وکلای دراویش گنابادی، در شعبه اول دادگاه تجدید نظر خواهی بندرعباس برگزار شد.
به گزارش سایت مجذوبان نور٬ در این جلسه تجدید نظرخواهی که بدون حضور امیر اسلامی و فرشید یداللهی برگزار شد ٬ حکم ۶ ماه حبس ایشان به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان مورد بررسی دوباره قرار گرفت ٬ که با حضور وکلای دادگستری آقایان فریبرز یداللهی٬ حسن اژدری و داوود منتظری و ارائه دفاعیات ایشان به پایان رسید.
یادآور می شود در اسفندماه سال گذشته ۳۸۸ تن از وکلای دادگستری در نامه ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، محکومیت وکلای دراویش گنابادی به تحمل زندان و لغو پروانه وکالت دو تن از آنها را محکوم کرده و ضمن ابراز نگرانی از تداوم این وضعیت، خواستار رفع موانع در مسیر دفاع شرافتمندانه و آزادانه از شهروندان کشور، اجتناب از حذف وکلای شریف از عرصه های مختلف و رسیدگی عادلانه و قانونی فارغ از جهت گیریهای سیاسی به پرونده های محکومیتی وکلا شده بودند.
در دو ماه گذشته فشار بر دراویش گنابادی به خصوص وکلای ایشان و اعضای سایت مجذوبان نور شدت گرفته است، به نحوی که تا کنون ۱۱ تن از همکاران این سایت و ۵ تن از وکلای دراویش بازداشت شده اند؛ که از این میان آقایان امیر اسلامی ٬ امید بهروزی ٬ فرشید یداللهی ٬ حمید مرادی ٬ افشین کرم پور ٬ مصطفی دانشجو و رضا انتصاری در بند امنیتی زندان اوین به سر می برند.
محکومیت پرویز شهپر به یک سال حبس تعزیری
همچنین پرویز شهپر رئیس ستاد مهدی کروبی در استان خراسان رضوی نیز توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.
به گزارش کلمه، محکومیت پرویز شهپر در حالی صورت گرفت که به دلیل عدم پذیرفتن اتهامات از سوی وی و نبود ادله کافی در پرونده، قاضی مقیسه درخواست حضور نماینده وزارت اطلاعات را در جلسه نمود که با وجود ۴ نوبت تکرار دادگاه نماینده وزارت اطلاعات در هیچ کدام از جلسات حضور نیافت.
قاضی مقیسه نیز علی رغم عدم حضور نماینده وزارت اطلاعات در هیچ کدام از جلسات در نهایت جلسه را بدون حضور این نماینده برگزار و شهپر را به اشد مجازات برای اتهام مربوطه محکوم کرد.
این در حالی است که عدم حضور دلیلی بر عدم اثبات جرم متهم بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه