سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ مهر ۲۵, دوشنبه

پرونده برای ۱۲۲ شهروند اصفهانی به جرم توهین به مقامات دولتی

همزمان با انتشار اخبار مربوط به اجرای حکم شلاق سومین دانشجوی زندانی به جرم توهین به احمدی نژاد، رئيس كل دادگستري استان اصفهان از ثبت ۱۲۲وقوع جرم در دادگاههای اصفهان به جرم توهین به مقامات عالی جمهوری اسلامی در دو ماه تیر و مرداد خبر داده است. 
یازده پرونده توهین به اسلام
غلامرضا انصاری در این باره به خبرگزاری ایسنا گفته است که از این تعداد ۱۱ پرونده مربوط به توهین شهروندان اصفهانی به مقدسات اسلامی می شود و «انتشار افترا و الفاظ رکیک یا نسبت‌های توهین‌آمیز در این مدت ۶۷۳ مورد بوده است.»
به گفته این مقام قضایی بیشترین پرونده های ثبت شده در شهرستان اردستان رخ داده است و در این شهرستان به گفته آقای انصاری «میزان وقوع جرم توهین بیشتر از جرایم مهمی همچون سرقت و مواد مخدر است.»
رییس شورای قضایی استان اصفهان افزود: آمار کلی وقوع جرم توهین در استان اصفهان در ماه‌های تیر و مرداد پنج هزار و ۶۵۳ مورد بوده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه به جرایم توهین و افترا در این دو ماه به صورت کامل رسیدگی شده است، خاطرنشان کرده: به دلیل اینکه جرم توهین جزو جرایمی نیست که ویژگی خاصی داشته باشد، سریع رسیدگی می‌شود.
انصاری در پایان گفته: «برای اثبات این جرایم شاکی باید شاهد معرفی کند و اگر جرم به صورت مکتوب اتفاق افتاده باشد از طریق همان نوشته ثابت می‌شود.»
شلاق خوردن سومین دانشجوی زندانی
انتشار این خبر در شرایطی است که صبح امروز رسانه ها از اجرای حکم سی ضربه شلاق امین نیایی فر، دانشجوی ممتاز رشته مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران، به اتهام توهین به احمدی نژاد در زندان اوین، خبر داده اند.
آقای نیایی فر سومین زندانی سیاسی است که در هفته های اخیر حکم شلاق او اجرا شده است. پیش این حکم شلاق سمیه توحیدلو فعال سیاسی اصلاح طلب و پیمان عارف دانشجوی زندانی نیز اجرا شده بود.
حکم شلاق نیایی فر تنها یک روز پس از انتشار گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اجرا شده است.
آقای شهید در گزارش خود نقض گسترده حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی را گزارش کرده است.
نیایی فر که هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس است، پس از اجرای حکم به بند بازگردانده شد.
او در حالی که بر اثر ضربه های محکم شلاق از درد به خود می پیچیده، بدون دریافت هیچ گونه کمک پزشکی و دارویی به بند بازگردانده شده است.
هفته گذشته نیز یک دانشجوی دیگر پیش از آزادی از زندان متحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق به جرم توهین به احمدی نژاد شده بود.
در شهریور ماه گذشته نیز سمیه توحید لو دانشجوی دکترای علوم سیاسی به جرم توهین به احمدی نژاد متحمل پنجاه ضربه شلاق شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه