سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

انتقال احمد شاهرضایی از زندان اوین به بیمارستان جهت درمان


احمد شاهرضائی در تاریخ ۲۲ خرداد ماه سال ۸۹ در خیابان انقلاب دستگیر و در دادگاه بدوی به ۲ سال و نیم زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظربه یک سال و نیم زندان کاهش پیدا کرده بود.
یک منبع مطلع با ارسال این گزارش به «خانه حقوق بشر ایران»‌ گفته است: شاهرضائی بر اثر شکنجه‌های دوران بازجویی علاوه بر از دست دادن شنوایی گوش سمت راست و شکسته شدن انگشت پا، از ناحیه هر دو زانو دچار مینیسک زانو شد و در طول این مدت تا کنون فقط با خوردن مسکن های قوی قادر به تحمل درد بود. خانواده احمد که تا ۷۵ روز از وضعیت فرزند خود و زنده بودن آن هیچ اطلاعی نداشتند، پس از کسب اولین اطلاع از وضعیت وی، برای گرفتن مرخصی جهت درمان فرزندشان اقدام کردند ولی هیچ پاسخی از مسئولین دریافت نکردند.»
در ادامه این گزارش آمده است که «خانواده شاهرضایی پس از یک سال تلاش بی‌وقفه و تقاضای مرخصی جهت درمان پای آسیب دیده وی، از طرف دفتر دادستانی اجازه یافتند که با هزینه خود از یکی از بیمارستان‌ها نوبت MIR بگیرند. بنابراین از بیمارستان بقیه الله برای روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه ۹۰ نوبت گرفته شد و به دادسرا ارائه شد، نامه اعزام احمد شاهرضائی به بیمارستان از طریق دادستانی برای زندان اوین فرستاده شد.
سرانجام احمد در روز چهارشنبه  به بیمارستان اعزام شد، ولی مامور مربوطه به دلایل واهی و به بهانه گرفته نشدن نوبت، سریعاً شاهرضائی را به زندان بازگرداند. احمد در بهیاری زندان پزشک را در جریانع عملکرد مامور قرار می‌دهد، خوشبختانه با پیگیری سریع پزشک زندان، احمد مجددا به بیمارستان اعزام می‌شود.»
به همراه این گزارش تصاویر زیر نیز که در بیمارستان از شاهرضایی گرفته شده است، ارسال شده:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه