سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

قطع آب گرم، سرمای شدید و بیماری در بند ۳۵۰ زندان اوین

جمعی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین، امروز دوشنبه در ملاقات هفتگی با خانواده های خود خبر از قطع آب گرم و سرمای شدید در این بند دادند. همه زندانیان در زمان ملاقات لباس گرم پوشیده و با این حال از سرمای شدید شکایت می کردند. اغلب زندانیان دچار سرماخوردگی شدید شده بودند.
براساس خبرهای رسیده به کلمه، زندانیان سیاسی به خانواده های خود گفته اند که بیش از یک هفته است که گاز در این بند قطع شده و به همین دلیل هم آب گرم قطع شده و هم فضای بند به شدت سرد است و همین سرما موجب بیماری اغلب زندانیان شده است. آنها گفته اند که اغلب زندانیان در یک هفته گذشته نتوانسته اند حمام کنند و یا به ناچار با آب سرد حمام کرده اند که موجب ابتلا به سرماخوردگی شده است. در همین حال از ارائه خدمات لازم پزشکی به زندانیان سیاسی خودداری می شود و آنها به دارو دسترسی ندارند.
زندانیان بارها در طول هفته گذشته به مسوولان زندان اوین به خاطر قطع گاز در این بند اعتراض کرده اند که هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.
ازسوی دیگر زندانیان سیاسی به دلیل غیر قابل استفاده بودند غذای زندان ناچار هستند که از فروشگاه زندان مواد غذایی که چند برابر قیمت مممول را خریداری کنند و با اجاق گازی که در بند موجود است خود اقدام به پخت غذای ساده کنند که با قطع شدن گاز امکان یخت غذای ساده نیز از زندانیان سیاسی سلب شده است
تلفن های بند ۳۵۰ اوین نیز از یکسال و نیم پیش همچنان قطع است .خانواده زندانیان این بند تنها هفته ای یک بار از حق ملاقات آن هم از پشت شیشه و حداکثر، ۲۰ دقیقه برخوردارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه