سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

اخبار زندانیان سیاسی / اعتراض فعالان حقوق زنان به حکم سنگین فرشته شیرازی

رسانه های مجازی نامه ای را که امضای بيش از ۳۵۰ فعال حقوق زنان و حاميان آنها را بر پای خود دارد منتشر کرده اند که از اعتراض شدید آنان به حکم سنگين فرشته شيرازی، حکایت دارد.
در این نامه اعتراضی، خانم شيرازی زنی آشنا و درگير با مسائل و مشکلات قانونی و عرفی زنان معرفی شده است که پس از ورودش به حوزه فعاليت زنان نسبت به تکميل و ادامه‌ی تحصيل تشويق شد و در عين حال که مسئوليت سرپرستی خانواده را برعهده داشت، توانست با قبولی در رشته‌ی مديريت وارد دانشگاه شود.
نویسندگان این نامه در ادامه می نویسند که فرشته شيرازی از زمان بازداشت در بخش زنان زندان آمل همراه با بيش از ۸۰ زندانی ديگر با اتهامات و جرائم مختلف در يک مکان نامناسب در شرايط سخت به سر می‌برد و در اين مدت به جز يک ملاقات کوتاه با برادرش، امکان ملاقات با فرزندانش را نداشته است.
در اقدامی کم‌سابقه و روندی غيرمعمول دادگاه اين وبلاگ نويس در فاصله‌ی کوتاهی از زمان بازداشت بدون آن‌که وکيل متهم امکان حضور در آن را بيابد برگزار شده است.
در اين دادگاه اتهامات "تبليغ عليه نظام"، "تشويش اذهان عمومی" و "توهين به مسئولان نظام" عليه وی مطرح گرديده است.
هر چند تمامی اتهامات انتسابی از سوی متهم رد شده بود، اما قضات دادگاه‌های انقلاب و عمومی آمل در احکامی غيرمنتظره‌ جمعا حکم سه سال حبس تغزيری و هفت سال ممنوعيت خروج از کشور را برای فرشته شيرازی صادر کرده‌اند.
امضا کنندگان این بیانیه در ادامه می نویسند « متاسفانه مانند بسياری از موارد مشابه، روند بازداشت فرشته شيرازی از زمان احضار تلفنی به اداره اطلاعات تا زمانی که بدون حضور وکيل در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفته، روندی غيرقانونی را طی کرده و عدم امکان ملاقات با خانواده و تماس تلفنی با وکيل، همچنين محل و وضعيت نامناسب نگهداری شرايط سختی را برای اين فعال زن و فرزندانش به وجود آورده است.»
امضا کنندگان اين بيانيه اعم از همکاران، همفکران و حاميان فرشته شيرازی ضمن تاکيد بر فعاليت‌های مسالمت آميز وی، همچنين تصريح بر آزادی بيان و حق انتقاد، از مسئولان قضايی و دولتی خواسته اند تا « نسبت به بهبود شرايط نگهداری زنان زندانی و در نظر گرفتن بيماری اين فعال زن، امکان تماس تلفنی و ملاقات حضوری وی را با وکيل و خانواده اش فراهم کرده و تا تشکيل دادگاه تجديدنظر که در صورت رعايت انصاف و استقلال در بررسی پرونده منجر به نقض حکم بدوی خواهد شد، فرشته شيرازی را آزاد کنند. »

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه