سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

صدور احکام سنگین برای فعالان سیاسی در ایران


قاضی پیر عباس روز گذشته حکم شش سال حبس آرش نجبایی را به اتهام های “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت با تشکیل و راه اندازی گروه مطالعه تاریخ” و “تبلیغ علیه نظام” ابلاغ کرد.
به گزارش میزان خبر، آرش نجبایی یکم اسفند سال گذشته پس از احضار به دفتر پیگیری‌های وزارت اطلاعات بازداشت شد و حدود دو ماه را در زندان اوین گذراند.
آرش نجبایی ۲۸ ساله ساکن تهران، فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد قزوین و کار‌شناسی ارشد مدیریت آی تی از دانشگاه علوم تحقیقات تهران است.
در همین حال مسعود صادقی به حکم قاضی مقیسه به شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
وی به حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام‌های «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت با تشکیل و راه اندازی گروه مطالعه تاریخ»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به شش سال حبس و به «اتهام توهین به رییس دولت دهم» به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
مسعود صادقی بعد از تظاهرات ۲۵ بهمن سال گذشته بازداشت شد و حدود دو ماه را در زندان گذراند.
هم‌چنین به گزارش آژانس خبر موکریان یک شهروند اهل سردشت از توابع استان آذربایجان غربی توسط دادگاه انقلاب اسلامی تهران به زندان محکوم شد. این شهروند که سوران علی پور نام دارد و حدود ده ماه است در زندان به سر می برد، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام همکاری با جریانات مذهبی به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.
گفتنی است نامبرده هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خود را سپری می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه