سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

تایید حکم سه سال حبس و ده سال تبعید احمدرضا احمدپور، جانباز شیمیایی


جرس: حکم دادگاه احمدرضا احمدپور، جانیاز شیمیایی و محقق حوزه، در دادگاه تجدید نظر تایید شد. آقای احمدی پور به سه سال حبس و ده سال تبعید محکوم شده است.

به گزارش ندای سبز آزادی، این روحانی منتقد که عضو حزب جبهه مشارکت شاخه قم و نویسنده وبلاگ «پژواک خاموش» بوده است، سرانجام بعد از گذشت حدود ۴ ماه از آخرین بازداشتش، حکم محکومیت خود را از دادگاه تجدید نظر ویژه روحانیت قم دریافت کرد.
به گزارش ندای سبز آزادی، احمد پور که به سه سال حبس در زندان اهواز و ده سال تبعید به شهر ایذه محکوم شده بود، به این حکم اعتراض کرد اما در دادگاه تجدید نظر نیز این حکم تایید شد.
او به اتهام ارسال نامه ای به سازمان ملل، به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و هتک حیثیت روحانیت متهم شد.
این روحانی منتقد در تمامی مراحل رسیدگی به اتهاماتش از داشتن وکیل قانونی محروم بوده و دادگاه بر خلاف قانون غیر علنی برگزار شده است .
احمد پور که از جانبازان جنگ تحمیلی است به دلیل حضور در مناطق شیمیایی تحت نظر پزشک بوده، ایشان همچنین از دیسک کمر نیز رنج می برند ولی با نادیده گرفتن اوضاع جسمی وی این حکم صادر شده است.
وی در سال ۸۸ و در جریان حوادث بعد از انتخابات نیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، هتک حیثیت روحانیت، توهین به رهبری و نشر اکاذیب به یکسال حبس محکوم شده بود که دوران محکومیتش سال گذشته به پایان رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه