سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

یک نفر در شیراز به جرم قتل اعدام شد


مصطفی بحرینی ؛ معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز ؛ در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای این اعدام گفت: «کورش.الف» در آذرماه سال گذشته خواهر همسرش با هویت «فرزانه.ف» را به قتل رسانده و بعد از مثله کردن مقتول، طلاهایش را به سرقت برده بود.»
وی ادامه داد: متهم بعد از قتل خواهر همسرش دو کودک او به‌نام‌های «آریا» و «آرسه» را که یکی ۶ ساله و دیگری ۹ ماه بود، به‌شدت مضروب کرده و متواری شده بود. قاتل با سوءاستفاده از اعتماد مقتول حدود ساعت ۱۱:۳۰ صبح وارد منزل او شده و با استفاده از یک تبر مرتکب قتل فجیع شده بود.
وی گفت: شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پرونده این متهم رسیدگی و حکم قصاص را صادر کرد که این رای پس از تایید از سوی دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، توسط پدر مقتول به مرحله اجرا درآمد.
بر پایه گزارش‌های ثبت شده در «کمیته ضد اعدام و مجازات مرگ» در خانه‌ حقوق بشر ایران از ابتدای سال جاری تاکنون با احتساب این یک مورد اعدام، ۲۲۳ نفر در سراسر کشور اعدام شده‌اند. از این آمار ۱۶۷ مورد از منابع رسمی و ۵۶ مورد از منابع غیررسمی گزارش شده است. منابع رسمی تاکنون از اجرای ۱۳ مورد اعدام به جرم قتل در سال جاری گزارش داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه