سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

ابراز نگرانی از وضعیت بد جسمانی معصوم فردیس


ابراز نگرانی از وضعیت بد جسمانی معصوم فردیس
جرس: معصوم فردیس، معاون پیشین وزیر مخابرات در وضعیت جسمانی نامناسبی در بند 350 زندان اوین بسر می برد و نیاز به مرخصی استعلاجی جهت درمان دارد.


پیش از این دکتر فردیس زندانی سیاسی ۵۷ ساله، به علت نوسانات شدید فشار خون به بهداری زندان اوین منتقل شده بود، پس از وخامت حالش از بهداری زندان به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد و پس از انجام معاینات پزشکی و ام آر آی بدون اتمام دوران معالجه و تشخیص پزشکان به زندان بازگردانده شد.

همسر دکتر فردیس در خصوص آخرین وضعیت همسرش به "جرس" می گوید: " ام آر آی گرفته اند و دکترها گفته اند در بیمارستان بستری شود تا تحت درمان قرار گیرند زیرا علت ناراحتی های جسمانی اشان هنوز مشخص نیست و ما امیدواریم با انتقال ایشان به بیمارستان موافقت کنند. البته ایشان قبل از اینکه زندانی شوند مشکل و ناراحتی نداشتند و انشالله الان با مرخصی استعلاجی ایشان موافقت کنند."

معصوم فردیس که از دست اندرکاران پروژه "ترک سل" بوده است به اتهام جاسوسی بازداشت و پس از تایید حکم محکومیت وی از سوی شعبه تجدیدنظر دادگاه انقلاب اسلامی، به بند 350 زندان اوین منتقل شد این در حالی است که این حکم در دیوان عالی کشور نقض و دکتر فردیس تبرئه گردید. اما پیگیری های خانواده دکتر فردیس برای دریافتن علت نگهداری اوعلی رغم تبرئه اش به نتیجه ای نرسیده است.

خانم فردیس با اشاره به عدم اطلاع از دلیل تداوم نگهداری همسرش در زندان با وجود تبرئه او ادامه می دهد: "هنوز دلیل نگهداری ایشان را به ما نگفته اند و پاسخ روشنی نمی دهند. آقای فردیس در دادگاه بدوی به اتهام جاسوسی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید گردید اما در دیوان عالی کشور از این اتهام تبرئه شد و ما حالا منتظر آزادی ایشان هستیم و انشالله که هر چه زودتر آزاد شود."

او همچنین می افزاید: "در پیگیری ها خود دادستان را که نتوانسته ایم ملاقات کنیم و چند نامه نوشته ایم اما هنوز پاسخی نداده اند."

گفتنی است، دکتر معصوم فردیس، در زمان نخستین بازداشت خود در نوروز سال 85 عهده‌دار پست معاونت وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و همچنین رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده است. وی که قبل از انتصاب به سمتهای فوق، مسئولیت پروژه اپراتور دوم تلفن همراه را برعهده داشته، قائم‌مقامی رئیس مرکز تحقیقات مخابرات را نیز در سوابق مدیریتی‌اش دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه