سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

برگزاری تجمع گسترده‌ی صنفی در دانشگاه مازندران


هفته ی گذشته و در حالی که فیلم وجود “کرم” در غذای یکی از دانشجویان بسرعت در دانشگاه دست به دست می شد، بیش از هزار نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران،نامه ای به شورای صنفی تقدیم نموده و اعتراض خود را به کیفیت نامطلوب غذای سلف دانشگاه و خوابگاه ها اعلام کرده بودند،اما بعد از این که پاسخی از سوی شورای صنفی یا سایر نهادهای ذی ربط دانشگاه دریافت نکردند و تنها شاهد امنیتی تر شدن فضای دانشگاه بودند،در روز یکشنبه از حدود ساعت ۱۱٫۳۰ صبح ظرف های غذا را از سلف دختران و پسران تا ساختمان اداری سلف چیده و در مقابل این ساختمان دست به تحصن زدند.
منابع دانشجویی مازندران به «خانه حقوق بشر ایران» گفتند: نیروهای حراست،لباس شخصی و بسیج بارها سعی نمودند ظرف های غذا را جمع کرده و جمعیت را متفرق نمایند که با اعتراض خیل عظیم دانشجویان مواجه شده و از این کار صرف نظر نمودند.
یکی از دانشجویان نیز بیانیه ای را قرائت نموده و مطالبات صنفی دانشجویان  را بار دیگر به مسولان دانشگاه گوشزد نمود که با حمایت و تشویق دانشجویان حاضر در تجمع مواجه گردید.
از جمله مشکلات صنفی ای که در این بیانیه به ان اشاره شد می توان از بد بودن کیفیت غذا،افزایش بیش از صد درصدی نرخ غذا نسبت به ترم گذشته،ظرفیت پایین و وضع نامناسب خوابگاه ها،برخورد بد حراست با دانشجویان علی الخصوص دختران و…نام برد.
همچنین در پایان این بیانیه تاکید گردید”ما دانشجویان دانشگاه مازندران از همه ی ظرفیت های قانونی برای رسیدن به مطالباتمان استفاده خواهیم کرد و در صورت بی توجهی مسوولین وارد فاز جدیدی از مبارزه خواهیم شد.”
این گزارش می افزاید بعضی از دانشجویان معترض نیز به حراست مرکزی دانشگاه احضار شده و مورد تهدید تلفنی قرار گرفتند که از تعدادشان اطلاع دقیقی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه