سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

دادستانی برای اعطای مرخصی به حسین رونقی ملکی درخواست تاییدیه پزشکی کرد


حسین رونقی ملکی برای چهارمین بار در هشت ماه گذشته، دیروز مورد عمل جراجی قرار گرفت. اصرار بر نگهداری وی در درون زندان و عدم اعطای مرخصی موجب تشدید بیماری کلیوی این زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین شد.
احمد رونقی پدر حسین رونقی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با «خانه حقوق بشر ایران» گفت: «طی دو روز گذشته دو عمل جراحی دیگر روز حسین انجام شد، دیروز هم در بدن حسین لوله کار گذاشتند. نگهداری طولانی مدت وی در زندان باعث شد که بیماریش تشدید بشود. اگر باز هم بخواهند او را در زندان نگهدارند، ممکن است کلیه‌هایش دچار عفونت شود و خدایی نکرده بلایی سرش بیاید.»
وی با بیان این‌که هنوز حسین از وضعیت بد جسمی برخوردار است، در مورد پیگیری وی برای گرفتن مرخصی استعلاجی برای فرزندش گفت: «طی روزهای گذشته به دادستانی درخواست داده‌ایم. گفته‌اند که باید پزشکان تأیید کنند و با تأیید پزشکان به حسین مرخصی خواهند داد. باید ببینم که این‌بار به حرفی که زده‌اند عمل می‌کنند یا خیر.»
در طول یک سال گذشته پزشکان بارها تأکید کرده بودند که رونقی باید مورد مراقبت پزشکی دائم و در محیطی غیر از زندان نگهداری شود، در غیر این صورت بیماری وی تشدید خواهد شد و موجب صدمات جسمی شدید به وی می‌شود. علی‌رغم این توصیه‌ها و درخواست‌های مکرر پزشکان و خانواده از اعطای مرخصی به این وبلاگ‌نویس تاکنون خودداری شده است.
در صورتی که باز هم حسین رونقی درون زندان بماند، با توجه به وضعیت جسمی وی امکان عفونت کلیوی برای وی وجود دارد که سلامتی جسمی وی را به شدت به خطر می‌اندازد.
لازم به ذکر است که پیش‌تر دادستان تهران نیز در مقطعی با مرخصی وی موافقت کرده بود، اما اطلاعات سپاه پاسداران با اصرار بر نگهداری وی در زندان جلوی مرخصی رونقی را گرفته بود.
حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر هم اکنون نزدیک به ۷۰۰ روز است که بدون مرخصی در زندان اوین به سر می‌برد. وی در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان در نزدیکی تبریز بازداشت و بلافاصله به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. وی مدت ۱۰ ماه را در سلول‌های انفرادی این بند زندان اوین تحت فشارهای روحی و جسمی برای اخذ مصاحبه و اعترافات تلویزیونی قرار گرفت و سرانجام از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران به تأیید رسیده و این وبلاگ‌نویس هم اکنون با وجود بیماری  و نیاز مبرم به درمان پزشکی در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در بند ۳۵۰  زندان اوین است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه