سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

تایید محکومیت ۱۳ ساله‌ی احمد رضا احمد پور در دادگاه تجدید نظر


احمد رضا احمد پور روحانی منتقد و زندانی سابق، عضو حزب جبهه ی مشارکت شاخه‌ی قم ، وبلاگ نویس (پژواک خاموش ) و پژوهشگر حوزه که در تاریخ۲۷ تیرماه سال جاری توسط مامورین اطلاعات قم دستگیر شده بود سرانجام بعد از گذشت حدود ۴ ماه حکم محکومیت خود را از دادگاه تجدید نظر ویژه روحانیت قم دریافت کرد.
به گزارش خانه حقوق بشر ایران، احمد پور که در مهر ماه به سه سال حبس در زندان اهواز و ۱۰ سال تبعید به شهر ایذه محکوم شده بود بعد از اعتراض به حکم خود،متوجه شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد.
اتهام احمد پور به دلیل نوشتن نامه به سازمان ملل بود که در پیرو این نامه به اتهامات سه گانه «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی»، «تبلیغ علیه نظام» و «هتک حیثیت روحانیت» متهم شده بود.
احمد پور در سال ۸۸ نیز به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» و «هتک حیثیت روحانیت» به یک سال حبس محکوم شده بود که دوران حبس خود را در سال گذشته به پایان رسانده بود.
این در حالی است که وی از جانبازان جنگ و شیمیایی بوده است و بنا به دستور پزشک باید تحت معاینه دائم پزشک باشد. با وجود تمام این مشکلات حکم ناعادلانه احمد پور تایید  و جهت اجرا به او تفهیم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه