سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۶, چهارشنبه

«اجرای حکم یک‌ساله زندان برای فعال مدنی آذربایجانی»

با صدور حکمی از سوی دادگاه انقلاب،
حمید والایی فارغ‌التحصیل رشته حقوق و فعال سابق دانشجویی آذربایجان روز یک‌شنبه ۲۷ مهر ۸۹ بازداشت و با صدور حکمی از سوی دادگاه انقلاب جهت اجرای حکم یک‌ساله حبس روانه زندان تبریز شده است.
به گزارش ساوالان سسی، این فعال مدنی آذربایجانی ۲۵ تیر ۸۷ پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز بازداشت و پس از ۱۳ روز بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان تبریز آزاد شده بود.
شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز طی حکمی در اسفند ۸۷ این دانش‌آموخته حقوق را به سه ماه حبس تعزیری و نه ماه حبس تعلیقی و در مجموع به یک‌سال حبس محکوم کرده بود. حکم صادره چندی بعد در ۲۷ خرداد ۸۸ توسط ۱۴ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی تایید شد.
هم‌چنین دیوان عالی کشور نیز با رد اعتراض وکیل والایی حکم زندان وی را تایید کرد.
اتهام والایی تبلیغ علیه نظام از طریق پخش کتابی با عنوان«گذاری بر حماسه خرداد آذربایجان» ویژه‌نامه نشریه دانشجویی «گونش» دانشگاه تهران عنوان شده است.
این دانش آموخته حقوق در دوران بازداشت از حق ملاقات با خانواده و وکیل محروم بوده و هم‌چنین از وضعیت نامناسب جسمی برخوردار است. نقی محمودی وکیل دادگستری در تبریز وکالت والایی را بر عهده دارد.
لازم به ذکر است والایی فارغ‌التحصیل رشته حقوق و عضو «مجمع دانشگاهیان آذربایجانی» است، که مقالات متعددی در نشریات دانشجویی آذربایجانی و هم‌چنین ماه‌نامه توقیف شده «دیلماج» به رشته تحریر در آورده است. وی پیش‌تر نیز علی‌رغم قبولی در آزمون وکالت با درخواست وزارت اطلاعات رد صلاحیت و از شغل وکالت محروم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه