سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۶, چهارشنبه

حکم یک سال ونیم زندان علیرضا جوانمردی در دادگاه تجدید نظر تایید شد

حکم یک سال و نیم حبس تعزیری علیرضا جوانمردی فعال اینترنتی که توسط شعبه ی شانزده دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی یزدانیان صادر شده بود، در دادگاه تجدید نظر تایید شد و نامبرده به اجرای احکام دادگاه انقلاب جهت اجرای حکم ظرف بیست روز احضار شد.
علیرضا جوانمردی متهم به تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری می باشد و حکم صادره به صورت شفاهی به وی بلاغ شد.
مامورین لباس شخصی در تاریخ 8/5/89 با حکم دادگاه انقلاب نامبره را در منزلش دستگیر کردند و تمام وسایل ارتباطی وی و برادرش از قبیل کامپیوتر، موبایل و غیره را ضبط کردند.
علیرضا جوانمردی مدت یک ماه در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه شیراز معروف به پلاک 100 زندانی بود و زیر فشار شکنجه های روحی و جسمی مجبور به پذیرفتن اتهامات و اعترافات غیر واقعی شد.
پس از کامل شدن پرونده و پایان بازجویی وی به زندان عادل آباد منتقل شد و پس از یک ماه با تلاش وکیلش آقای حسن درجی با قید وثیقه ی پنجاه میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
دادگاه وی در تاریخ 14/7/89 تشکیل و قاضی یزدانیان علی رقم گواهی پزشک متخصص مبنی بر بیماری افسردگی شدید و اختلال روانی نامبرده را به یک سال حبس تعزیری به علت تبلیغ علیه نظام و شش ماه حبس تعزیری به علت توهین به رهبری محکوم کرد.
لازم به ذکر است که دفاعیات متهم مبنی بر گرفتن اعتراف تحت شکنجه و تاکید بر بیمار بودن وی مورد قبول قاضی دادگاه قرار نگرفت.
درخاست تجدید نظر توسط وکیل نامبرده به دادگاه ارائه شد ولی دادگاه تجدید نظر بدون حضور متهم و وکیل ایشان تشکیل و حکم یک سال و نیم برای وی تایید شد.
در تاریخ 18/4/90 علیرضا جوانمردی جهت اجرای حکم به اجرای احکام دادگاه انقلاب شیراز احضار شد و عدم حضور وی ظرف مدت بیست روز منجر به توقیف وثیقه که تنها خانه ی پدری او میباشد، خواهد شد.

برگ اخطاریه:
گواهی پزشک متخصص دکتر ناصر دانشپرور مبنی بر بیماری شدید روانی متهم:
تنها عکسی که از علیرضا جوانمردی پیدا کردیم(سمت چپ تصویر):
وظیفه ی ما تنها اطلاع رسانی ست شما هم در این امر به ما کمک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه