سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۶, چهارشنبه

مجلس خبرگان بی سواد بیانیه تفکیک جنسیتی


مجلس خبرگان
دهمین نشست اعضای مجلس خبرگان، نخستین جلسه خبرگان بود که بدون حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در جایگاه هیات رئیسه برگزار شد
دهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در ایران که به ریاست محمدرضا مهدوی کنی آغاز شده بود با انتشار بیانیه ای که در آن از جمله بر ضرورت اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها تأکید شده است، به کار خود پایان داد.

در بیانیه منتشر شده مجلس خبرگان با تأکید بر ضرورت خودداری از "حاشیه سازی و طرح مسائل تنش زا" آمده است: "به تمام جریان‌ها هشدار می دهیم که کم رنگ کردن شعارهای انقلاب و زیر سوال بردن مقدسات دینی به ویژه در عرصه حجاب و عفاف را به شدت محکوم می کنیم."
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "از نهادهای مربوط و بخصوص صدا و سیما می خواهیم که در پاسداری از ارزش های نظام اسلامی و تقویت فرهنگ دینی به ویژه در سلوک و روابط اجتماعی زن و مرد پر تلاش ظاهر شوند و از مسئولین آموزش عالی می خواهیم در مراکز آموزشی نسبت به اجرای طرح هایی چون تفکیک جنسیتی اقدام نمایند."
طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها یکی از پرحاشیه ترین طرح های مطرح شده در دولت دهم است.
پس از آنکه اجرای این طرح در چند دانشگاه ایران واکنش‌هایی را درپی داشت، متن نامه ای از رئیس جمهوری به وزیر علوم و وزیر بهداشت منتشر شد که آقای احمدی نژاد در آن تشکیل کلاس های تک جنسیتی را "سطحی و غیرعالمانه" خوانده و دستور توقف آن را داده بود.
انتشار متن این نامه واکنش های مختلفی را در ایران به دنبال داشت و شماری از منتقدان اصولگرای رئیس جمهور، او را به خاطر مخالفت با "اسلامی شدن" دانشگاه ها هدف انتقاد قرار داده اند.
طی دو روز اجلاس خبرگان رهبری، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران درباره مسائل داخلی و ادامه حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس (شاخه عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خارج از کشور) درباره تحولات کشورهای منطقه به اعضای مجلس خبرگان گزارش دادند.
خبرگزاری های ایران بخش هایی از سخنرانی آقای مصلحی را منتشر کرده اند که او درباره حضور معترضان انتخابات دو سال پیش و گروهی از نزدیکان رئیس جمهوری در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی هشدار داده است.

آقای مصلحی به اعضای خبرگان گفته است که "جریان انحرافی و جریان فتنه" با ائتلاف در صدد به دست گرفتن کرسى ریاست جمهورى و کرسی ‏هاى مجلس شوراى اسلامى است که این را "تنها راه تغییر نظام می داند و مدتى است که با روش‌هاى گوناگون، جذب مردم در حال شکل‏ گیرى است."
وزیر اطلاعات ایران به نمایندگان مجلس خبرگان گفته است: "موضوع این ائتلاف، از پیچیده ‏ترین مسائلى است که نظام با آنها روبروست."

هاشمی رفسنجانی بیرون از جایگاه هیات رئیسه

نشست اخیر مجلس خبرگان، نخستین جلسه خبرگان بود که بدون حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در جایگاه هیات رئیسه برگزار می شد.
با افزایش فشارها به اکبر هاشمی رفسنجانی برای ترک ریاست مجلس خبرگان، او در دور گذشته اجلاس که شش ماه پیش برگزار شد، آمادگی خود را برای کناره گیری از سمتش به نفع محمد رضا مهدوی کنی اعلام کرد و نامزد ریاست مجدد بر این نهاد نشد.
به این ترتیب، محمدرضا مهدوی کنی، به عنوان تنها نامزد ریاست، از شش ماه پیش با رای نمایندگان، جانشین آقای هاشمی رفسنجانی شد.
از دیگر اعضای غایب مجلس خبرگان می توان به محمد یزدی، نایب رئیس اول مجلس خبرگان اشاره کرد که با غیبت او محمود هاشمی شاهرودی بر کرسی او قرار گرفت.
نشست مجلس خبرگان رهبری هر شش ماه یکبار برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه