سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۰, پنجشنبه

راز مرگ یاسر عرفات فاش شد: مسمومیت توسط یک دوست نزدیک


Friday, August 12, 2011

.
سرانجام کمسیون تحقیق فلسطین فاش کرد: محمد دحلان، عضو کمیته مرکزی فتح، در مسموم کردن و ترور یاسر عرفات دست داشته است.
اعلام این خبر رسانه های عربی را تکان داده است بطوری که گزارش ها و تحلیل های فراوانی در این خصوص در ساعات گذشته منتشر کردند.
تقریباً همه صاحبنظران معتقد بودند زندگى عرفات که عرفات به مرگ طبیعى نمرده است. لیکن کسى راز مرگ یا در واقع قتل را نمى دانست یا اگر هم مى دانست فاش نمى کرد.
بسام ابوشریف با اشاره به تحقیقات کسى که او را "برجسته ترین کارشناس بریتانیایى سمومات" خواند ولى نامش را نبُرد، اظهارداشت: من با توجه به نتایج این پژوهشها، بیش از پیش نگران حیات دیگران شدم و نسبت به این گونه مسمومیت ها به محمود عباس (ابومازن) رئیس دولت فلسطین و دکتر سلام فیاض نخست وزیر این دولت هشداردادم.
او ادامه داد: دولت تل اویو سعى مى کند فلسطینى ها را از داشتن کادر رهبرى ورزیده محروم کند.
وى بدون آنکه از نهاد یا شخصى که پیگیر امور شده و انجام تحقیقات را خواستار گشته است، نامى ببرد، اعلام کرد: نام سمى که موجب مرگ یاسر عرفات (ابوعمار) شد، "تالیوم" thallium است.
این سم براى غالب کارشناسان اروپایى و از جمله بریتانیایى ها، ناشناخته بوده است، نه رنگ دارد، نه بو و نه طعمی خاص. از یک گیاه دریایى کمیاب گرفته مى شود و مى توان آن را بدون آنکه کسى متوجهش شود به نوشیدنى یا خوراکى قربانى افزود و یا به طریق تزریق و غیره وارد جسم او کرد.
این مشاور ویژه عرفات در بیانیه اى که به همین منظور منتشرساخت به نقل از کارشناس منبع خبر، گفت: این سم قوى دریایى تاثیرى تدریجى دارد. لیکن کافى است پنج ساعت از ورود آن به بدن بگذرد تا نتوان جلوى پیشرفت و تاثیر سم را گرفت. او افزود: این که، قربانى دو ماه بعد بمیرد یا تا 8 ماه دوام بیاورد بستگى به بنیه و سن و توان او دارد.
لیکن همین فاصله چند ماهه مى تواند فرصت دور شدن قاتل از صحنه ترور و قربانى را فراهم سازد.
بسام ابوشریف علائم آغازین مسمومیت را این چنین برشمرد: قربانى، احساس ضعف، دل به هم خوردگى و تهوع مى کند. این حالت فقط چند دقیقه طول مى کشد و بعد از بین مى رود. او احساس بى حالى شدید مى کند ولى اندکى بعد دوباره سرزندگى خود را باز مى یابد. بنا بر نظر اعلام شده، قربانى با گذشت زمان احساس ضعف بیشتر و سرگیجه مى کند.
موهاى ساقهاى پاى او شروع به ریزش مى کند و بتدریج کار به ریزش موهاى بالاتنه و سر مى رسد. اشتهاى قربانى از بین مى رود و احساس ضعف و بى رمقى او را در بر مى گیرد.
در روزهاى واپسین، قربانى دچار لرزش مى شود و حتى نمى تواند بر روى پاهاى خود بیش از چند لحظه بایستد. او در نهایت، با نرسیدن غذا توسط خون به مغزش، زندگى را وداع مى گوید. مشاور ویژه عرفات به نقل از نتایج تحقیقات توضیح داد که شکنندگى و تجزیه گلبولهاى سرخ و ناتوانى بدن قربانى در آفرینش گلبولهاى جایگزین، عامل اصلى مرگ است.
سم باعث مى شود دستگاههاى بدن یکى پس از دیگرى از کار بیافتند و آخرین بخشى که مى میرد مغز است.

یاسر عرفات (زاده: ۴ اوت ۱۹۲۹ قاهره، مصر - مرگ: ۱۱ نوامبر ۲۰۰۴ در بیمارستان نظامی پرسی، حومه پاریس) با نام کامل محمد عبدالرحمان عبدالرئوف القدورة الحسینی و کنیه أبو عمّار رهبر فلسطینی بود. او رئیس حکومت خودگردان فلسطین از هنگام تشکیل در ۱۹۹۶، رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین از سال ۱۹۶۹ و رئیس و بنیانگذار جنبش فتح از سال ۱۹۵۹ تا هنگام مرگ بود.



عرفات به همراه همسرش در آخرین روزهای عمر در حال عزیمت به فرانسه

قبر یاسر عرفات در رام الله

عرفات و صدام حسین

آخرین عکس یاسر عرفات
روز پس از انقلاب ۱۳۵۷ یاسر عرفات اولین مهمان خارجی ایران بود. هواپیمای او با وجود تعطیلی فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست و به محض ورود در پاسخ به دلیل اطلاع ندادن سفرش گفت: «آدم برای رفتن به خانه‌اش اجازه نمی‌گیرد، من هم اجازه نگرفتم.» ابوعمار سپس به مدرسه علوی رفت و با امام خمینی دیدار کرد. او سپس به بهشت زهرا رفت و در سخنرانی‌اش گفت؛ «به موشه دایان گفتم آمریکا مال تو، من به ایران تکیه می‌کنم.» او یک هفته در ایران ماند و به مشهد و خوزستان هم سفر کرد.

یاسر عرفات در هنگام جنگ ایران و عراق از صدام حسین حمایت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه