سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ شهریور ۱۲, شنبه

سخنان تكا‌ن دهنده فرياد شيران: آزار و اذيت جنسي گسترده در مدارس فوتبال ايران


خودنويس : ناصر فرياد شيران از مربيان فوتبال ايران با انتقاد شديد از وضعيت مدارس فوتبال در ايران مي‌گويد كه در اين مدارس بصورت گسترده افرادي به دنبال مسائل جنسي هستند و بچه‌ها را مورد اذيت و آزار جنسي قرار مي‌دهند. وي با اشاره به اينكه به همين دليل از اين شغل كناره‌گيري كرده اضافه مي‌كند كه برخي مسئولين اين مدارس از مادران بچه‌ها هم سوء استفاده مي‌كنند.


يك مربي با سابقه فوتبال با انتقاد شديد از مدارس فوتبال در ايران مي‌گويد كه ناهنجاري‌هاي اخلاقي گسترده‌اي در اين مدارس وجود دارد.


ناصر فرياد شيران، از مربيان با سابقه فوتبال در گفتگويي تفصيلي با پايگاه خبري قانون با بيان اينكه مخالف مدارس فوتبال است مي‌گويد در اين مدارس آزار و اذيت گسترده جنسي وجود دارد و علاوه بر آن برخي سوء استفاده‌هاي ديگر از قبيل رشوه و سوء استفاده از مادران بچه‌هاي بي‌سرپرستي كه فرزندان‌شان را براي آموزش به اين مراكز مي‌آورند وجود دارد.


وي با اشاره به اينكه پيشتر مدرسه فوتبال داشته مي‌گويد: «خانواده‌هايي كه بچه‌هاي گل‌شان كه اميد و آرزوهايشان بود دست ما سپردند را سالم به آنها تحويل داديم و يك چيزي هم به آنها ياد داديم. يعني در مدارس فوتبال تنها بحث آموزش فوتبال نبود، اما اكنون اينگونه نيست.»


فرياد شيران ادامه مي‌دهد: «در يكي از شماره‌هاي روزنامه ايران آمده بود كه يك فردي ساك يكي از باشگاه‌هاي تهران روي دوشش بود و در منيريه در حال قدم زدن بود. يكي از بچه‌ها از اين شخص مي‌پرسد شما به كدام باشگاه تعلق داريد؟ مي‌گويد من در فلان باشگاه هستم. بچه ذوق‌زده مي‌گويد من مي‌خواهم تست بدهم. آن فرد هم قبول مي كند و مي‌گويد فردا فلان ساعت بيا برويم تست بدهي. اما آن بچه هيچ‌وقت به محل تمرين نمي‌رود. آن فرد وقتي به اين بچه معصوم تجاوز مي‌كند او را مي‌ترساند و از او مي‌خواهد شاگردهاي ديگر را هم بياورد كه از آنها هم سوء‌استفاده كند. اين فرد با همين روش چهار نفر را مورد اذيت و آزار جنسي قرار مي‌دهد.»


اين مربي باسابقه اضافه مي‌كند: «من اسم نمي‌برم. اما اين مسايل واقعيت دارد و بايد در مورد آن حرف بزنيم. جايي را مي‌شناسم كه اسم خودش را مدرسه فوتبال گذاشته است اما اين محل خوابگاهي دارد كه در آن نوجوان ١٤ ساله با يك جوان ٢٢ ساله در يك اتاق زندگي مي‌كنند. چند سال پيش در ماه رمضان ما مراسم افطاري داشتيم. يكي از دوستان گفت بچه‌اي آمده و مي‌خواهد تست بدهد و الان در استقلال جنوب است. فهميدم كه اين بچه ١٥ ساله يك ماه در تهران است. آن طفل معصوم سه روز بود كه غذا نخورده بود. فقط آب و نان بربري خورده بود...من نمي‌خواهم به اسم اشاره كنم اما اين بچه در همان محلي زندگي كرده بود كه درباره‌اش صحبت كردم. جايي كه اتفاقاً در تمام رده‌هاي نونهالان، نوجوانان، جوانان، اميد و بزرگسال از بچه‌هاي مردم پول مي‌گيرد.»


آقاي فريادشيران با اشاره به اينكه حرف‌هاي بسياري براي گفتن دارد مي‌گويد كه مسئولان اين مدارس فرم‌هايي را تهيه كرده‌اند تا بوسيله‌ي اين فرم‌ها متوجه شوند مادر فردي كه براي آموزش آمده تنهاست يا خير تا بتوانند از وي سوء استفاده كنند.


وي با بيان اينكه مسئولان فوتبال توجهي به اين مساله ندارند و دوست ندارند راجع به اين مسائل صحبت كنند مي‌گويد بحث اصلي عدم رعايت استاندارد‌ها نيست؛ بلكه عدم صلاحيت‌ گردانندگان اين مراكز است. وي مي‌گويد: «آري اذيت و آزار جنسي اتفاقي است كه خيلي‌ها معتقند در برخي مدارس فوتبال مي‌افتد و در عين حال مسئولان آكادمي فوتبال نمي‌خواهند درباره‌اش صحبت كنند. آنها مي‌گويند صحبت كردن درباره آزار جنسي در مدارس فوتبال امري غيراخلاقي است.»


فرياد شيران در پايان هم مي‌گويد كه در حال حاضر مدارس فوتبال زيادي در روزنامه‌ها تبليغ مي‌شود؛ مدارسي كه هيچ اسمي از باني آنها در كار نيست و تنها يك شماره تماس است.


در حال حاضر در محله‌هاي مختلف تهران ٥٠٠ مدرسه فوتبال وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه