سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آذر ۳, پنجشنبه

یازده نفر در شیراز اعدام شدند


به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس احکام این متهمان پیش از تأیید دادستانی کل کشور در دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان های شیراز، آباده، داراب و نی ریز صادر گردیده بود که پس از اجرای تشریفات قضایی با دستور دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان در محل زندان عادل آباد شیراز اجرا شد.
بر پایه این گزارش «متهمان پرونده های مذکور در فاصله سالهای ۸۷ تا ۸۹ اقدام به نگهداری و حمل و ترانزیت انواع مواد مخدر از جمله تریاک ، هروئین ، کراک و مرفین به صورت عمده کرده بودند.»
بر پایه گزارش‌های ثبت شده در کمیته ضد اعدام و مجازات مرگ در خانه حقوق بشر ایران از ابتدای سال جاری با احتساب این ۱۱ مورد اجرای حکم اعدام، رسانه‌های دولتی و رسمی کشور از ۳۰۲ اجرای حکم اعدام در کشور خبر داده‌اند. از این ۳۰۲ مورد اعدام صورت گرفته ۱۱۶ نفر به دلیل جرائم مربوط به مواد مخدر اعدام شده‌اند.
این گزارش حاکی است پرونده عفو این متهمان پیش از تأئید دادستان کل کشور جهت اجرای حکم توسط کمیسیون عفو قوه قضائیه رد شده بود.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در این خصوص گفته است که «اجرای این احکام در راستای سیاست های کلی دستگاه قضایی و تاکیدات ریاست قوه قضائیه در برخورد قاطع و سریع با سودگران مرگ است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه