سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۲۴, سه‌شنبه

انتقال مهدی محمودیان، از زندان اوین به بیمارستان رجایی جهت عمل جراحی


انتقال مهدی محمودیان، از زندان اوین به بیمارستان رجایی جهت عمل جراحی
 جـــرس: به گزارش منابع خبری جنبش سبز، مهدی محمودیان، روزنامه نگار زندانی و از افشاگران بازداشتگاه مخوف کهریزک، در پی از دست دادن بخشی از ریه خود در اثر عدم رسیدگی پزشکی در زندان، به بیمارستان رجایی تهران منتقل و بستری شده و قرار است تحت عمل جراحی قرار گیرد.

به گزارش ندای سبز آزادی، مهدی محمودیان طی مدتی که در بیمارستان شهید رجایی بستری بود، تحت درمان قرار گرفت و براساس نظر پزشکان نیاز به جراحی دارد.

این زندانی سیاسی سی و هفت روز پیش و پس از آنکه ماموران زندان می خواستند او را با دستبد و پا بند به بیمارستان ببرند، در نامه ای به دادستان از این کار انتقاد کرد و به بیمارستان نرفت.

محمودیان خطاب به دادستان نوشته بود: "در اثر شكنجه‌های غیر انسانی دربند ۲۰۹ وزارت اطلاعات، دچار عفونت ریه شده و بعد از انتقال به بند ۳۵۰ اوین چندین بار دچار حملات تنفسی شده‌ام به‌گونه‌ای كه مسئولین بهداری زندان اوین درخواست اورژانسی اعزام به بیمارستان را به دفتر شما ارسال نموده‌اند و شما بعد از ۷ ماه در مهرماه سال ۸۹ اجازه اعزام به بیمارستان را صادر فرمودید كه دیگر نوشداروی بعد از مرگ سهراب بود. به گواهی پزشكی قانونی كه نزد شما است، قسمت‌هایی از حجم ریه‌ام را به خاطر عدم رسیدگی به موقع از دست داده‌ و باید تا آخر عمر از اسپری برای تنفس استفاده كنم.

وی افزوده بود: در بهمن سال ۸۹ ده‌ها مرتبه و در مدت‌های طولانی دچار حملات عصبی و دچار بی‌هوشی و تشنج شده‌ام. تا كنون سه نفر از متخصصین بهداری زندان درخواست كردند تا برای "سی‌تی‌اسكن" مغز و انجام آزمایشات قلبی به بیمارستان خارج از زندان اعزام شوم كه این بار نیز مدت ۷ ماه به طول كشید تا مجوز اعزام به بیمارستان را صادر كنید. جالب اینجاست طی این مدت نزدیك به ۵ مرتبه پزشك قانونی كرج به دستور شما بنده را مورد معاینه قرار دادند و هربار بر انجام فوری "سی‌تی‌اسكن" تاكید كردند اما شما بعد از گذشت ۷ ماه مجوز درمان در خارج از زندان را صادر كردید.
گفتنی است طی دو سال گذشته بارها مادر محمودیان از طریق دادستانی پیگیر مرخصی استعلاجی برای فرزندش بوده است که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

خانواده این زندانی سیاسی در خواست دارند پس عمل جراحی که فردا در بیمارستان انجام می شود، به محمودیان مرخصی استعلاجی دهند تا او بتواند سلامت خود را باز یابد.

مهدی محمودیان ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ در منزل شخصی خود توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد و حدود سه ماه را در سلول انفرادی سپری کرد.

وی به اتهام گفتگو با رسانه‌های مختلف در مورد اعلام نام و شمار کشته شدگان و پافشاری بر دفن غیرقانونی آنها در بخش‌های مختلف بهشت زهرا، همچنین افشاگری پیرامون فجایع رخ داده در بازداشتگاه کهریزک، بازداشت و محکوم شده‌ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه