سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۲۷, جمعه

تاجزاده پس از یکسال روزه داری باید به بند عمومی منتقل شود



جمعی از خانواده شهدا، زندانیان سیاسی، زنان و جوانان اصلاح طب، استانداران دولت اصلاحات، اعضای شورای شهر، زندانیان سیاسی آزاد شده و دوستان سید مصطفی تاجزاده با حضور در منزل وی ضمن دلجویی از خانواده او که سه هفته است از ملاقات او محروم مانده اند، عید غدیر خم را تبریک گفتند.
به گزارش کلمه، میهمانان خانواده تاجزاده از رفتارهای غیرقانونی و نامتعارف با این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی از اقدامات غیر انسانی نسبت به او و خانواده اش که گفته می شود پس از نامه به رهبری متعاقب محاکمه همسرش، تشدید شده است ابراز تاسف کردند و گفتند انتظار داشتیم در روز عید غدیر شاهد حضور سید مصطفی تاجزاده در خانه و کنار خانواده اش باشیم و بسیار متاسف هستیم که خانواده او در این سه هفته از ملاقات و حتی شنیدن صدای او محروم مانده اند.
آنان همچنین با توجه به روزه داری یکساله تاجزاده و بی توجهی مسوولین زندان بر اثر فشارهای نیروهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه، نسبت به سلامتی او ابراز نگرانی کردند و گفتند که باید برای خروج او از قرنطینه و بهره مندی از حقوق یک زندانی سیاسی برای قطع روزه های اعتراضی اقدامات جدی انجام شود.
دوستان و همراهان این خانواده ضمن نگرانی از این شرایط آمادگی خود را برای هر اقدام موثری در این زمینه اعلام کردند.
فخر السادات محتشمی پور نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور دوستان و همراهان همیشگی خانواده تاجزاده و تبریک عید غدیر خم گفت: “من به عنوان همسر مصطفی تاجزاده اجازه نمی دهم که صدای ایشان به جایی نرسد و خود را موظف به پیگیری حقوق ایشان می دانم. آقای تاجزاده یک سال است که به دلیل اعتراض به شرایط نگه داری اش روزه است و خانواده نگران سلامت ایشان است. در زندان امکانات بهداشتی و سلامتی رعایت نمی شود. هرچند که روحیه ایشان بسیار عالی و محکم است.”
او در ادامه صحبت های خود تاکید کرد: ” ما از همه امکانات و مناسبت ها استفاده می کنیم تا صدای خود را به گوش همه برسانیم هرچند که امروز دوستان خود لطف کردن و تشریف آوردند و اطلاع رسانی در این باره صورت نگرفته بود و امیدواریم که آقایان بالاخره بر سر عقل بی آیند و عقلانیت بر کشور حاکم گردد. عقلانیتی که بارها نسبت به آن تاکید شده و حتی مادر سهراب با بخشندگی و بزرگواری تمام از آن صحبت کرده است که اگر زندانی ها آزاد شوند و حق دیگران ادا گردد ایشان از خون شهیدش می گذرد. ما نیز امیدواریم از این بزرگواری درس بگیرند و به سمت اصلاح امور گام بردارند.”
محتشمی پور با اشاره به روحیه تاجزاده گفت: “ایشان در راه حق گام برداشته اند و از این راه نیز انصراف نمی دهند و سکوت نیز نمی کنند چراکه نسبت به سرنوشت کشورشان و جوانان این سرزمین احساس مسوولیت می کنند. آنها نیز در مقابل فشارها را بیشتر و سخت تر می کنند. ایشان همچنین بارها اعلام کرده اند که آماده مناظره و گفت و گو بر سر اصول و اعتقاداتشان هستند همان طور که در نامه هایی که برای آقای مطهری دادند این را ثابت کردند و نشان دادند. او حاضر است با تمامی دلسوزان نظام که آینده این مروز و بوم برایشان مهم است گفتگو و بحث کند.”
همسر این زندانی سیاسی همچنین تاکید کرد: “ما به جز خدا و قران پناه دیگری نداریم و کسی جز او خصوصا در سلول های انفردای پناه گاه ما نیست. هرچند که برگزاری مراسم مذهبی، دیدار با مراجع، مراسم دعا و فاتحه خوانی و بر سر مزار شهدا رفتن اتهام و تبلیغ علیه نظام شده است که البته ما به این اتهامات افتخار می کنیم و روزه داری و دعا خواندن را افتخار می دانیم و به این کار ادامه خواهیم داد که مسلمان هستیم و جر او پناهی نداریم.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه