سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

بازداشت علی احمدی و سیمین گرجی دو شهروند بهایی


بامداد روز چهار شنبه ۲۵ آبان ماه ماموران اطلاعات به منزل علی احمدی شهروند بهایی مراجعه  کرده و از ایشان خواستند تا ساعت ۹ صبح خود را به ستاد خبری به جهت پاسخگویی به پاره ای از سوالات مراجعه کند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران»‌ احمدی از ایشان نسخه دوم برگه احضاریه را درخواست کرد ولی مامور اطلاعات پاسخ داد که چنین برگه ای وجود ندارد. با این وجود این شهروند بهایی به ستاد خبری مراجعه کرد اما هیچ مسئولی پاسخگوی وی نبود.  اما طی تماس تلفنی ایشان دوباره به ستاد خبری اطلاعات احضار شدند.
لازم به ذکر است که وی بار سومی است که توسط مامورین اطلاعات بازداشت شدند. در بار نخست به ده ماه حبس محکوم و در پرونده دوم خود تبرئه شد.
بنابر این گزارش احمدی روز پنج شنبه  تفهیم اتهام شده و قرار است ۱۰ روز در بازداشت انفرادی به سر ببرد. پس از تفهیم اتهام ایشان به زندان کچویی ساری منتقل شده‌اند.
همچنین  ماموران روز چهار شنبه بلافاصله پس از مراجعه به منزل  احمدی به منزل  سیمین گرجی دیگر شهروند بهایی نیز مراجعه کرده  و ایشان را نیز به ستاد خبری اطلاعات احضار کردند. خانم گرجی نیز درخواست نسخه دوم برگه احضاریه را نمودند که  در ابتدا مامورین از تحویل این برگه خود داری کردند اما در نهایت پس از دو
ساعت یک نسخه را در اختیار ایشان قرار دادند و درخواست نمودند که صبح روز شنبه ایشان به ستاد خبری قائمشهر مراجعه نمایند.
پس از مراجعه سمین گرجی به ستاد خبری وی نیز بازداشت و تاکنون اطلاعی از وضعیت ایشان در دست نیست.
سیمین گرجی شهروند بهایی ساکن قائمشهر  است  که پیشتر در بازداشتگاه کچویی ساری ۶ ماه را در سلول‌های انفرادی سپری کرده بود. به علاوه ایشان در پرونده نخست خود به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند و دوره کامل محکومیت خود را گذراندند.
چندی پیش نیز منازل آقایان علی احمدی و سامان ثابتی و خانم سیمین گرجی از بهائیان قائمشهر موردتفتیش ماموران اطلاعات قرار گرفت که خانم سیمین گرجی پس از آن نامه ای به دادستان کل کشور نوشته و موارد غیر قانونی تفتیش منزلش توسط ماموران  اطلاعات را برای ایشان تشریح کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه