سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

خانواده محمد توسلی و حسن اسدی زید آبادی تحت فشار قرار گرفتند

گزارش ها از تهران حاکی است، ماموران امنیتی همسران محمد توسلی و حسن اسدی زیدآبادی را تحت فشار قرار داده اند.
بر اساس این گزارشها همسر اسدی زید آبادی در حالی بخاطر برگزاری مراسم عید غدیر مورد بازجویی قرار گرفته که به همسر محمد توسلی نیز تاکید شده با رسانه ها مصاحبه نکند.
با وجود گذشت نزدیک به دو هفته از بازداشت محمد توسلی از چهره های شاخص نهضت آزادی ایران، هیچگونه اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری این فعال سیاسی در دست نیست.
در این باره خواهر دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی و همسر محمد توسلی با ابراز نگرانی از وضعیت همسرش به "جرس" می گوید: "آقای توسلی 74 سال دارند و تا الان مشکل و ناراحتی جسمانی خاصی نداشتند و اگر مشکلی برایشان پیش بیاید بخاطر همین فشارهایی است که در انفرادی ممکن است به ایشان وارد شود. ما "بسیار" نگران حال ایشان هستیم. همان زمان هم به آقایان گفتم چرا با خانواده ما این برخوردها را می کنید؟ که فقط می گفتند صحبت نکنید، مصاحبه نکنید و سکوت کنید."
محمد توسلی عضو شورای مرکزی و رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران است که نخستین شهردار تهران پس از انقلاب هم بود.
آقای توسلی در سالهای پس از انقلاب چندین بار بازداشت شده است.
او به همراه دیگر اعضای نهضت آزادی ایران فروردین ماه سال هشتاد بازداشت، و پس از سپری کردن یازده ماه زندان انفرادی با قرار وثیقه سنگین آزاد شد.
این چهره برجسته نهضت آزادی ایران بار دیگر بدنبال انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ در ۲۶ خرداد در محل کار خود بازداشت شد.
در تداوم فشارها بر مهندس محمد توسلی در همان روزها سارا و لیلا توسلی دختران آقای توسلی و همچنین فرید طاهری همسر سارا نیز بطور غیرقانونی بازداشت شدند.
سارا توسلی به شش سال حبس و هفتاد چهار ضربه شلاق محکوم و در دادگاه تجدید نظر این حکم به پنج سال حبس تعلیقی تبدیل شد. لیلا توسلی نیز به دو سال حبس تعزیری و مهندس فرید طاهری نیز به سه سال حبس تعزیری محکوم شدند.
از سوی دیگر، در حالی که جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی به مناسبت عید سعید غدیر، عید بزرگ مسلمانان به دیدار  عاطفه خلفی، همسرحسن اسدی زید آبادی، زندانی سیاسی که از خانواده سادات است رفتند، ماموران امنیتی درباره این میهمانی میزبان را مورد بازجویی قرار داده اند.
این سوال و جواب توسط دو مامور و پیش از رسیدن میهمانان صورت گرفته است.
به جز تعدادی از خانواده های زندانیان، دوستان و اعضای خانواده و فامیل عاطفه خلفی نیز در این میهمانی شب عید غدیر حضور داشتند.
به گزارش کلمه، اعضای خانواده، فامیل و تنی چند ازخانواده ها ی زندانیان سیاسی به مناسبت عید غدیر و هم زمانی اش با سالگرد ازدواج عاطفه خلفی و حسن اسدی زید ابادی دوشنبه هم زمان با شب عید غدیر به منزل اسدی زیدابادی رفتند.
عاطفه خلفی، همسر حسن اسدی زید آبادی از زندانیان حامی جنبش سبز که به پنج سال حبس محکوم شده و میزبان این مراسم بود، ساعتی قبل از رسیدن میهمانان مقابل خانه اش مورد سوال دو مامور امنیتی قرارگرفت.
گزارشها حاکی از آن است که ماموران امنیتی سوالهایی درباره انگیزه برگزاری این میهمانی از وی پرسیده اند.
هر چند عاطفه خلفی می گوید برخورد این ماموران مودبانه بوده است، اما آنها با پرسش های متعددی از جمله اینکه چه کسانی در این مراسم شرکت می کنند و چرا برای برگزاری آن مجوز نگرفته اید؟ میزبان را مورد سوال و جواب قرار داده و تعجب او را برانگیخته اند.
بر اساس قوانین جمهوری اسلامی برگزاری یک مراسم ساده در منزل نیازی به کسب مجوز ندارد .
مهمانی شب عید غدیر پس از سوال و جوابهای ماموران امنیتی با آرامش کامل در منزل اسدی زید آبادی برگزار شد .
این مراسم همراه با تلاوت قرآن بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه