سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

بازداشت گروهی از ملاقات کنندگان با فعالین آذری آزادشده


جرس گزارش داده است که عصر روز جمعه، تعدادی از فعالین آذربایجانی به دیدار مصطفی عوض پور (از فعالین آذربایجانی که دیروز از زندان آزاد شده) رفته بودند که حین خروج از منزل وی دستگیر شده اند.
این گزارش همچنین اسامی چند تن دیگر از بازداشت شدگان را «منیره مهریار»(فعال فرهنگی)، «آیدین باقرزاده» و دو فرد بنامهای «بهنام» و «بهروز» اعلام کرد.
گفتنی است بعد از ظهر پنجشنبه تعدادی از زندانیان آذربایجانی که دوم شهریور در مراسم افطاری دستگیر شده بودند، به قید وثیقه و به طور موقت آزاد شدند که عده زیادی از خانواده ها و فعالین و دوستداران محیط زیست به استقبال آنان در جلوی زندان تبریز رفته بودند.علاوه بر آن طی دیروز و امروز نیز با حضور در منازل این افراد از آنان دیدار کرده اند.
فعالین مدنی بازداشتی در مراسم افطار، ۲۸ نفر بودند که جهت ارائه راه حل قانونی و ارتباط با مسئولین استان برای نجات دریاچه اورمیه دور هم گردآمده بودند، که دستگیر و نزدیک به سه ماه در زندان به سر بردند.
از بین این افراد ۱۵نفر به ۲۴ ماه حبس (۲۰ماه تعلیقی و ۴ ماه تعزیری ) محکوم شدند. ۱۲نفر در حال محاکمه هستند و یک نفر عبدالله صدوقی (خبرنگار) هنوز محاکمه نشده و کیفر خواستی نیز برای وی صادر نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه