سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آذر ۱, سه‌شنبه

مهدی محمودیان به زندان رجایی شهر بازگردانده شد

مهدی محمودیان، فعال حقوق بشر و عضو زندانی جبهه مشارکت که ۱۷ مهر از زندان رجایی شهر به بیمارستان شهید رجایی تهران منتقل شده بود، دیشب پس از طی دوره درمان به زندان رجایی شهر بازگشت.
آقای محمودیان که در پی افشای جنایت کهریزک، دستگیر و زندانی شد، در دوران زندان خود طبق گزارش پزشکی به سنکوب های متعدد و نوسان فشار خون مبتلا شده اما در اعزام او به بیمارستان، تعلل زیادی صورت گرفته است. با این حال نهایتا در ۱۷ مهرماه، این زندانی سیاسی به بیمارستان رجایی شهر اعزام و با تلاش پزشکان معالج، نوسان فشار خون وی کنترل شد. اما سنکوب های متعدد وی طبق گواهی پزشکان معالج، با حضور در فضای استرس زا و یا محرومیت از فضای باز مجددا فعال خواهد شد.
به گزارش کلمه، در طول دوره درمان محمودیان در بیمارستان رجایی شهر، یک عمل جراحی مربوط به روده که ناشی از عوارض دوره اعتصاب غذای وی بوده با موفقیت انجام شده است.
بنابراین گزارش، دیشب وی پس از بازگشت به زندان رجایی شهر به قرنطینه برده شده و پس از آن از انتقال وی به بندهای داخلی زندان خبری در دست نیست.
با توجه به دوره طولانی مدت بستری بودن این زندانی سیاسی و فعال حقوق بشری، درخواست مرخصی جهت طی دوران نقاهت به دادستانی ارایه شده که تاکنون نسبت به این درخواست پاسخی داده نشده است.
مهدی محمودیان، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، در تاریخ ٢۶ شهریور ٨٨، در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
این مسئول ستاد اطلاع رسانیِ جبهه مشارکت، که نقش محوری در افشای حقایق پیش آمده در فاجعه کهریزک داشت، در اردیبهشت ٨٩ به زندان رجائی شهر منتقل و سپس به اتهام “تبانی علیه نظام”، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.
محمودیان دارای یک دختر خردسال به نام زینب است. او قبل از بازگشت به زندان برای دخترش زینب شعری سروده است :
عجب حس غریبی بود
امشب،
وقتی تو را می بوسیدم؛
حس غریبی بود
دیگر نبینمت شاید
دیگر نبوسمت شاید
حس غریبی بود
گویی که امشب وداع آخرین بود
عجب حس غریبی بود
وقتی تو را به مادرت
و هر دو را به خدا سپردم
گویی که امشب وداع آخرین بود …

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه