سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

همسر سعید نعیمی که بعد بازداشت همسرش دچار حمله قلبی شد

همسر سعید نعیمی که بعد بازداشت و فشارهای وارده بر خود و همسرش دچار حمله قلبی شده بود می گوید که روز گذشته به دلیل بدحالی به پزشک مراجعه کرده اما ترجیح داده بستری نشود و با رضایت از بیمارستان خارج شده است.
سعیده اسلامی اما امروز در شرایط جسمی بدتری نسبت به گذشته به سر می برد.
به گزارش کلمه، چهارم آبان ماه امسال، همزمان با برگزاری اولین جلسه دادگاه سعید نعیمی، این فعال دانشجویی، مسوولان وعده دادند که وی می تواند با قید وثیقه تا زمان اجرای حکم بیرون از زندان باشد. اما این وعده نیز هرگز تحقق نیافت و پذیرفتن وثیقه از این فعال دانشجویی به برگزاری دومین دادگاهش موکول شده است؛ که باید دید این وعده تحقق خواهد یافت یا خیر.
به گفته خانم اسلامی، وی به تمام اتهامات وارده اعتراض کرده و نپذیرفتن این اتهام، باعث شده که جاسوسی به معاونت در جاسوسی تقلیل پیدا کند. و حالا سوال سعید نعیمی این است که وی معاون چه کسی بوده است؟
سعید نعیمی عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) ۱۹ اردیبهشت سال جاری بازداشت شد.
وی در مدت زندانی بودن در زندان کرج، سه ماه در سلول انفرادی محبوس بود و به همین دلیل دست به اعتصاب غذا زد، اعتصابی که موجب انتقال او به بند عمومی شد. اما اندکی پس از این اتفاق، وی به دلایلی نامعلوم و به طور غیر قانونی به زندان تبریز منتقل شد.
ماموران امنیتی هنوز درباره علت انتقال سعید نعیمی از زندان کرج به تبریز هیچ توضیحی ارائه نکرده اند. خانواده این عضو دربند سازمان ادوار تحکیم وحدت بارها اعلام کرده اند که سعید نعیمی بیمار بوده و تحت درمان قرار داشته است. اما با وجود این شرایط نامساعد، ماموران زندان داروهای او را در هنگام انتقال به زندان تبریز در اختیارش قرار ندادند.
سعیده اسلامی همسر این فعال سابق دانشجویی می گوید: بعد از اینکه شنیدم سعید را دوباره برده بودند به بهانه تنظیم کیفر خواست و مورد بازجویی قرار دادند و اتهامی دیگر وارد پرونده اش کردند من دچار حمله قلبی شدیدی شدم که دو روز بستری شدم. ولی خب چاره ای نیست نمی توان کاری کرد. باید در بلاتکلیفی منتظر بمانیم دوباره تا ببینیم این بار دادگاه چطور برگزار می شود.
خانم اسلامی افزود: قرار بود دادگاه همسرم سعید چهارم آبان ماه برگزار شود، چون قاضی پرونده بیمار بود یک دادرس کشیک گذاشتند که ایشان دادگاه را برگزار کرد. البته این دادگاه کاملا فرمایشی بود و اجازه ای برای اینکه متهم از خودش دفاع کند وجود نداشت. چیزهایی دیکته شده بود و سعید هم باید از آنها تبعیت می کرد. همسرم به همه حکم های وارده معترض بود. به ما گفتند که تا ۳ روز رای دادگاه را اعلام می کنند و اگر هم نشد به فکر وثیقه باشیم که قرار بازداشت به قرار وثیقه تبدیل شود تا مراحل قانونی طی شود. که متاسفانه خبر آمد سعید را مجدد برای بازجویی برده اند. به بهانه نقص پرونده و اتهام دیگری به اتهامات او اضافه کردند و این در حالی است که او در زندان بوده است.
به گفته همسر سعید نعیمی، تلاش بازپرس بر این بوده که اتهام جاسوسی را به این زندانی سیاسی بقبولاند که او مخالفت کرده و بعد هم معاونت در جاسوسی تفهیم شده است. دوباره کیفر خواست را تنظیم کردند و ارجاع دادند به دادگستری.  وی می گوید: وقتی من پیگیر شدم گفتند که چون اتهام جدید وارد پرونده شده و اتهام سنگینی هم هست فعلا  تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه و مرخصی و … وجود ندارد. دادگاه باید تشکیل شود و یک حکم جدید برایش صادر شود.
وی افزود: ما خیلی تلاش کردیم که خیلی زودتر برگزار شود چون سعید از اردیبهشت ماه در حبس است. گفتند که به دلیل ازدیاد کار اداری شعبه، زودتر از این تاریخ امکان ندارد. تا هشتم دی ماه باید سعید در زندان بماند تا در آن زمان به اتهام بی دلیل و بی اساسی که وارد شده پاسخگو باشد. البته خود سعید به تمام اتهامات وارده اعتراض دارد و قبول نمی کند. اعتراض و مقاومتی که سعید کرده در برابر اتهام جاسوسی، باعث شده که آن را تبدیل کنند به معاونت در جاسوسی. جالب است که سعید گفته بود که خود جاسوس این وسط کیست که حداقل بداند معاون چه کسی بوده است در این مدت. که اینرا هم نفهمیده است.
خانم اسلامی با اشاره به روز بازداشت نعیمی گفت: ساعت ۶ صبح بود که آمدند خانه مان. ۷ نفر بودند. سعید حکم ورود به منزل را خواست که او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. کل خانه را تفتیش کردند. وسایلی که از خانه بردند هیچ کدام در رابطه با اتهام های سعید نبود. یعنی یک سری کتاب و جزوه و کتابهای درسی و سی دی های آموزشی و لپ تاپ و وسایل شخصی و گوشی تلفن که متاسفانه هنوز موفق به برگرداندش نشدیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه