سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

بی‌خبری از وضعیت حسن فتحی، روزنامه‌نگار زندانی و برادر دو شهید

همسر حسن فتحی، روزنامه نگاری که روز ۲۲ آبان و در پی مصاحبه با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی بازداشت شد، می‌گوید که هنوز اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت همسرش ندارد.

همسر آقای فتحی به بی‌بی‌سی فارسی گفت که آقای فتحی وکیل ندارد و هیچ مرجع قضایی هنوز به اعضای خانواده او اطلاع نداده است که او را در کجا نگهداری می کنند. وی گفت: “همسرم دو برادر خود را برای این نظام از دست داده است و بردار دو شهید است”.
به گفته او، وضع روحی دو فرزند دانشجوی آقای فتحی به دلیل بی خبری از پدرشان خوب نیست و مادر ۸۰ ساله آقای فتحی هم که به شدت بیمار است، هنوز از بازداشت پسرش خبر ندارد. خانم فتحی گفت که مأموران امنیتی پیش تر چند بار از آقای فتحی خواسته بودند که با رسانه ها گفت و گو نکند، اما آقای فتحی معتقد بود که به عنوان روزنامه نگار باید حرف خود را بزند.
به گفته همسر آقای فتحی، او آخرین بار برای هفته نامه گزارش کار می کرد، اما غلامحسین محسنی اژه ای شخصا به مسئولان این هفته نامه اطلاع داده بود که در صورت ادامه همکاری با آقای فتحی، نشریه را تعطیل خواهند کرد.
آقای فتحی توسط مقامات ایران به همکاری با بی بی سی فارسی متهم شده است. اما در بیانیه ای که بی بی سی پس از بازداشت آقای فتحی منتشر کرد آمده است: “بی‌بی‌سی فارسی خبرنگار یا کارمندی در ایران ندارد و با آقای فتحی و بسیاری دیگر از روزنامه نگاران، دانشگاهیان و سایر شخصیت های ایرانی به عنوان تحلیلگران مستقل مصاحبه می کند.” بی بی سی همچنین از اینکه مقامات ایرانی به دلیل خبر رسانی متوازن و بی طرفانه به این سازمان فشار وارد می کند اظهار نگرانی کرده بود.
حسن فتحی، روزنامه نگار ایرانی روز یکشنبه ۲۲ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد و خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، علت بازداشت او را همکاری با بی بی سی فارسی اعلام کرد. بازداشت آقای فتحی یک روز پس از آن صورت گرفت که وی در گفتگوی با شبکه تلویزیونی فارسی بی بی سی درباره پوشش رسانه‌ای انفجار بزرگ در یک پادگان سپاه پاسداران، شرکت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه