سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ آبان ۲۵, چهارشنبه

احضار فواد سجودی فریمانی برای اجرای حکم هشت سال حبس به زندان اوین


فواد سجودی فریمانی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که در شهریور ماه ۸۹ بازداشت شده و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به هشت سال حبس تعزیزی محکوم شده بود.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» سجودی فریمانی در حالی برای اجرای حکم به زندان احضار شده است که پرونده اعتراض وی به رای دادگاه بدوی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران در حال بررسی است و نتیجه این پرونده هنوز  به وی ابلاغ نشده است.
سجودی فریمانی به اتهام توهین به مقدسات به پنج سال زندان و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقامان به سه سال زندان و ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.
اجرای احکام زندان اوین در نامه‌ای خطاب به وثیقه‌گذار، از او خواسته است که سجودی فریمانی را ظرف مدت ۲۰ روز از رویت نامه به زندان اوین تحویل دهد، در غیر این صورت وثیقه به نقع قوه قضاییه جمهوری اسلامی مصادره خواهد شد.
سجودی فریمانی در تاریخ ۲۳ شهریورماه ۸۹ در حالی بازداشت شد که به تازگی در مقطع دکترای مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شده بود.  وی پس از گذشت سه ماه با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
سجودی دوران بازاداشت خود را در بند دوالف زندان اوین سپری کرد و بیش از ۴۵ روز از این مدت را در انفرادی به سر برد.  به دلیل فشارهای روحی اعمال شده در دوران بازادشت، وی پس از آزادی نیز مدتی را در بیمارستان اعصاب و روان مهرگان بستری بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه