سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

داماد دکتر یزدی:خامنه ای شخصا با دکتر یزدی مشکل دارد

رهسانیوز: داماد دکتر یزدی با اشاره بر خصومت شخصی خامنه ای با دکتر یزدی می افزاید: “آقای خامنه ای شخصا با دکتر یزدی مشکل دارد. همانطور که می دانید آقای خامنه ای نقشی در انقلاب نداشت. در حقیقت آقای خامنه ای به پیشنهاد آقای منتظری به شورای انقلاب راه یافت و در مراحل بعدی هم آقای رفسنجانی پشت ایشان بود… از همین رو آقای خامنه ای مشکل شخصی با دکتر دارد. چندی پیش هم که آقای مهدوی کنی حضور خامنه ای رفته از وی سوال کرد که چگونه یک آدم مریض را به زندان می برید؟ و آقای خامنه ای هم پاسخ می دهد او مجرم است و باید به زندان برود.”
به گزارش رهسانیوز
دوشنبه هفته گذشته دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی ایران، جهت اجرای حکم هشت سال حبس تعزیری به زندان اوین فراخوانده شد. دکتر یزدی که بیش از هشتاد سال سن دارد و از سرطان پروستات رنج می‌برد، نیاز به مراقبت مستمر پزشکی و درمانی دارد. وی چند روز پیش بدلیل مشکلات کلیوی در بیمارستان بستری شده بود و نظر پزشکان این است که وی از نظر شرایط جسمانی قادر به تحمل زندان نمی باشد.
دکتر مهدی نوربخش عضو نهضت آزادی ایران و داماد دکتر یزدی در خصوص احضار دبیرکل نهضت برای اجرای حکم و مشکلات جسمی وی به سایت ملی – مذهبی می گوید: “به وکیل ایشان اطلاع داده شده است که دکتر یزدی باید خودشان را ظرف بیست روز برای اجرای حکم به زندان اوین معرفی کند و توضیح بیشتری در این خصوص نداده اند. این در حالی است که ایشان تا دیروز در بیمارستان بودند. در حقیقت به علت همان مشکلات جسمانی و مشکل کلیوی که اخیرا پیدا کرده اند، در بیمارستان بستری شده بودند. اساسا زندانی کردن شخصی با این پرونده پزشکی با مفاد قوانین جمهوری اسلامی و حتی با منطق خود آقایان هم جور در نمی آید. اما به قول آقای دکتر فعلا زور دست اینهاست و هرکاری می خواهند انجام می دهند.”
دکتر نوربخش تصریح می کند: “دکتر یزدی همانطور که در نامه شان به آقای محمدجواد کرمانی هم نوشته اند، معتقد هستند اگر مشکل آقایان با رفتن ایشان به زندان حل می شود، حاضر هستند به زندان بروند. در حقیقت دکتر هیچ کدام از اتهامات را قبول نکرده اند و می گویند ما ایستاده ایم و دفاع می کنیم اما اگر تشخیص آقایان زندان رفتن ما ست، مسئله ای نیست. فعلا اوضاع و شرایط اینگونه است!”
چندی پیش دکتر ابراهیم یزدی در نامه ای به محمد جواد حجتی کرمانی روحانی حامی جریان اصلاحات پیرامون “عدم درس آموزی رهبر جمهوری اسلامی و حاکمیت نظام از سرنوشت حکومت های جبار” نوشته است: “آقای خمینی در پاریس و در موارد متعدد گفتند که در نظام جمهوری اسلامی، حتی مارکسیست‌ها هم حق ابراز نظر و فعالیت دارند. اکنون کار جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که فردی مثل من حق حیات ندارد، آرامش از من و خانواده‌ام به کلی سلب شده است. در این سن وسال که بیش از هر زمان نیاز به آرامش داریم، من و همسرم را آزار می‌دهند. اما من در این سن وسال آزاد باشم یا در زندان، برایم فرقی نمی‌کند. طالب رضای حق هستم. اگر با زندان رفتن من مشکلات آقایان حل می‌شود، باشد، زندانی‌ام سازند.”
دکتر ابراهیم یزدی وزیر خارجه سابق ایران و از چهره های شاخص در پیروزی انقلاب اسلامی است که در۱۱آبان ماه۱۳۹۰در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی به سه اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و تاسیس و هدایت نهضت آزادی ایران محاکمه شد. وی نهایتا در دادگاه بدوی در دی ماه ۱۳۹۰به هشت سال زندان محکوم شد. این در حالی است که نتیجه دادگاه تجدیدنظر تاکنون به محمد علی دادخواه وکیل دکتر یزدی ابلاغ نشده است.
دکتر ابراهیم یزدی چندین بار پس از انتخابات ریاست جمهوری سال هشتاد و هشت بازداشت شد. او بار اول در پی حوادث عاشورای ۱۳۸۸، بازداشت و به زندان اوین انتقال داده شد. وی مجددا در روز جمعه ۹مهر ۱۳۸۹به اتهام شرکت در نماز جمعه غیر قانونی بازداشت گردید. یزدی پس از بازداشت به “خانه امن” وزارت اطلاعات منتقل گردید.
دکتر نوربخش با تاکید بر مبارزات دکتر یزدی و نقش تاثیرگذار وی در انقلاب خاطرنشان می کند: “دکتر یکی از کسانی است که در انقلاب نقش تاثیرگذاری داشته است و به تمام وقایع زمان انقلاب اطلاع کامل دارد. دکتر یزدی در طی سالهای گذشته تمام هم خود را بر این گذاشت تا آقای رفسنجانی و بسیاری دیگر را از خطاهای صورت گرفته منصرف کند و در جریان تمام این مسائل بود. ایشان با روحیه خوش بینی که دارند تلاش کردند تا اوضاع و شرایط تغییر کند. اگر مروری بر سابقه آقای دکتر بیاندازید مخالفت ایشان با گرفتن سفارت، مخالفت ایشان با جنگ و غیره از جمله تلاش های ایشان بوده است و از اول انقلاب تاکنون ایستاده اند و همچنان بر سر مواضع خود هستند. به عبارت دیگر نهضت آزادی ایران یک تشکل فراگیری است که از ابتدای انقلاب بر سر این کجروی ها ایستادند و این همان مسئله ای است که مورد پسند آقایان نیست.”
دکتر ابراهیم یزدی در بخشی دیگر از نامه خود به حجتی کرمانی آورده است: ” شما در جایی گفته بودید که آقای هاشمی جزای رفتارش را با مهندس بازرگان در مجلس اول می‌دهد. شما این داستان را از من نشنیده‌اید. به آقای هاشمی در همان مجلس و به همان مناسبت گفتم آقای هاشمی نکنید! مار در آستین پرورش می‌دهید! گفت سرنخ دست خودم است. گفتم شما اشتباه می‌کنید. شما فرانکنشتاین می‌سازید و آن شما را نابود خواهد کرد… آقای هاشمی فرانکشتاین‌ها تربیت کرده است و حالا آن‌ها نافرمانی می‌کنند. در حضور مردم در خیابان به دخترش زشت‌ترین حرف‌ها را می‌زنند اما او توان مقابله و برخورد را ندارد. اکنون آقای خامنه‌ای اشتباه آقای هاشمی را تکرار می‌کند. فرانکنشتاین‌های خلق شده همه را نابود خواهند کرد و همه چیز را بر باد خواهند داد.”
داماد دکتر یزدی با اشاره بر خصومت شخصی خامنه ای با دکتر یزدی می افزاید: “آقای خامنه ای شخصا با دکتر یزدی مشکل دارد. همانطور که می دانید آقای خامنه ای نقشی در انقلاب نداشت. در حقیقت آقای خامنه ای به پیشنهاد آقای منتظری به شورای انقلاب راه یافت و در مراحل بعدی هم آقای رفسنجانی پشت ایشان بود… از همین رو آقای خامنه ای مشکل شخصی با دکتر دارد. چندی پیش هم که آقای مهدوی کنی حضور خامنه ای رفته از وی سوال کرد که چگونه یک آدم مریض را به زندان می برید؟ و آقای خامنه ای هم پاسخ می دهد او مجرم است و باید به زندان برود.”
وی با اشاره بر نگرانی های شدید اعضای خانواده دکتر یزدی بیان می کند: “احضار دکتر برای اجرای حکم برای فرزندان ایشان که در خارج از ایران بسر می برند، بسیار سخت است. خانم دکتر هم ۷۹سال سن دارند و خودشان مشکلات زیادی دارند اما در عین حال نگاه بسیار مثبت و امیدواری دارند. تمام زندگی آنها تحت کنترل است و زندگی را برایشان بسیار دشوار و سخت کرده اند. بیشترین دغدغه فکری دکتر هم حبس و حصر ایشان در منزل خودشان است.”
دکتر نوربخش با ابراز تاسف از اینگونه اقدامات در شرایطی که کشور با بحران های داخلی و بین المللی مواجه است، اظهار می کند: “کشورهایی که قدرت مردمی را در پشت سر خود دارند با بحران های خارجی می توانند مقابله کنند. متاسفانه اینگونه اقدامات و سیاست ها سبب می گردد حمایتهای مردمی را از دست دهند و کشور ضعیف و ضعیف تر شود. برای نمونه به مسئله انرژی هسته ای اشاره کنم که طبق برآورد من کار آن تمام است. همانگونه که اطلاع دارید برای اولین بار در هفته گذشته امامان جمعه خواستار لغو تحریمها بودند و هیچگاه این مسئله به تریبونهای نمازجمعه کشیده نشده بود و این نشان می دهد که تحریمها اذیتشان می کند و حرفهای آقایان بر سر مسئله هسته ای برای مردم دیگر خریدار ندارد. یا کشورهای عربی کوچکی که برای این جزایر هیچگاه به این شکل در دل ایران نرفته بودند، اینچنین موضع گرفته اند. بنابراین زمانیکه پایه های قدرت در داخل بدلیل عدم حمایت های مردمی ضعیف شود، صد در صد بر روی روابط بین الملل و مذاکراتشان با دولتهای خارجی تاثیر می گذارد. در همه جای دنیا سیاست خارجی کشورها به پشتیبانی مردم آن کشورها نیازمند است و متاسفانه کشور ما با از دست دادن این حمایت های مردمی جایگاه ضعیفی در سیاست خارجی پیدا کرده است.”
از سوی دیگر، وضعیت مهندس محمد توسلی عضو دیگر نهضت آزادی ایران که از آبان ماه سال گذشته بدون هیچگونه اتهامی در بازداشت بسر می برد، بسیار وخیم است.
مهندس توسلی به همراه دیگر اعضای نهضت آزادی ایران فروردین ماه سال ۱۳۸۰توسط دادگاه انقلاب اسلامی بازداشت شد و پس از سپری کردن یازده ماه زندان انفرادی با قرار وثیقه سنگین آزاد و پس از آن به هشت سال حبس محکوم گردید.
خانواده مهندس محمد توسلی بارها با ارسال نامه هایی خطاب به رئیس قوه قضائیه و وزیر اطلاعات، خواستار پاسخگویی دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی در خصوص پرونده و سرنوشت و وضعیت مهندس محمد توسلی شده بودند. نامه هایی که هیچگاه از سوی مقامات قضایی پاسخ داده نشد.
دکتر نوربخش سخنان خود را با اشاره به وضعیت دشوار و نامناسب آقای مهندس توسلی اینگونه به پایان می برد: “آقای مهندس علاوه بر مشکلات جسمانی از جمله آب مروارید چشمشان، به علت باز گذاشتن پنجره سلول ایشان علیرغم درخواست های مکرر ایشان برای بستن آن به شدت سرماخورده اند و وضعیت بسیار نگران کننده ای دارند.”
مهندس محمد توسلی اولین شهردار تهران بعد از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷بوده و بارها قبل و بعد از انقلاب زندانی و شکنجه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه