سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

۲۶ روز اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی


خبرگزاری هرانا - نزدیکان علی مرادی یکی از زندانیان سیاسی کرد می‌گویند، این زندانی از ۱۶ فروردین‌ماه در زندان بندرعباس لب‌های خود را دوخته و اعتصاب غذا کرده است.
یکی از نزدیکان علی مرادی در گفت‌وگو با زمانه، علت اعتصاب این زندانی سیاسی را «انتقال غیرقانونی» وی از زندان میناب به زندان بندرعباس عنوان کرد. این منبع نزدیک به علی مرادی گفت: «وی روزهای اخیر به سلول انفرادی منتقل شده و وضعیت جسمانی‌اش وخیم است.»

علی مرادی اواخر بهمن‌ماه سال ۱۳۸۲ در روستای کانی‌دینار از توابع مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کرد به ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان میناب محکوم شد.

علت اعتصاب این زندانی سیاسی «انتقال غیرقانونی» وی از زندان میناب به زندان بندرعباس عنوان شده است

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران نیز به نقل از یک منبع محلی نوشته است: «اواخر بهمن‌ماه سال گذشته بعد از حضور یکی از بازرسان سازمان زندان‌های کشور به نام شمس در زندان میناب، علی مرادی زندانی سیاسی به دلیل نیاز به رسیدگی پزشکی نسبت به وضعیت بهداشتی و رسیدگی پزشکی زندان با این بازرس گفت‌وگو کرده است و نسبت به وضعیت بهداشتی و رسیدگی پزشکی زندانیان در زندان اعتراض کرده است.»

در ادامه گزارش آمده است: «بعد از این روز به‌دستور رئیس زندان میناب به بهانه‌ واهی این زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی انتقال داده شده است. مسئولان زندان بعد از حدود ۱۵ روز از انتقال وی به سلول‌های انفرادی در یک روند غیر قانونی وی را به زندان بندرعباس تبعید کرده‌اند.»

گفته می‌شود، علی مرادی و شماری از زندانیان سیاسی زندان میناب تاکنون چندین بار به‌دلیل نگهداریشان در بین زندانیان عادی اعتراض کرده‌اند.

پیش‌تر نیز کمال شریفی زندانی سیاسی کرد در زندان میناب در اعتراض به نگهداری در بین زندانیان عادی به‌مدت ۴۰ روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

کمال شریفی، سال ۱۳۷۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر سقز بازداشت و به اتهام «ارتکاب جرائم امنیتی» به ۳۰ سال زندان در تبعید و ممنوعیت ملاقات محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه