سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

جلوگیری از مرخصی رسول بداقی با وجود تودیع وثیقه


با وجودی که خانواده رسول بداقی عضو کانون صنفی معلمان ایران، قرار صادر شده از سوی دادگاه را برای مرخصی وی تودیع نموده‌اند، مسئولین از اعزام ایشان به مرخصی سرباز می‌زنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده رسول بداقی عضو کانون صنفی معلمان، پیش از عید قرار وثیقه‌ای که دادگاه برای مرخصی ایشان صادر کرده بود را تودیع نموده‌اند، ولی کماکان مسئولین از اعزام رسول بداقی به مرخصی سرباز می‌زنند.
رسول بداقی در دهم شهریور ماه ۸۸ پس از احضار به اداره آموزش و پرورش اسلامشهر بازداشت و بعد‌تر در دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تبانی و تجمع به قصد برهم زدن امنیت ملی» به شش سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شد.
گفتنی ست، حکم اخراج رسول بداقی از آموزش و پرورش در مرداد ماه سال گذشته به وی ابلاغ شد. در این حکم علت اخراج این عضو هیات مدیرهٔ کانون صنفی معلمان ایران، غیبت، حضور در گردهمایی‌های اعتراضی فرهنگیان، فعالیت علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی اعلام شده است. این حکم در حالی به رسول بداقی ابلاغ شد که وی با بیش از بیست سال خدمت می‌بایست بازنشته می‌شد.
شایان ذکر است، بعد از سومین ماه بازداشت این معلم، حقوق و مزایای وی نیز از سوی اداره آموزش و پرورش قطع شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه