سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

تعویق اجرای حکم ۹ سال حبس محمدعلی دادخواه و تکذیب بازداشت


خبرگزاری هرانا - اجرای حکم ۹ سال زندان محمدعلی دادخواه، وکیل پایه یک دادگستری و عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر تا روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ به تعویق افتاد.
روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ برخی سایت‌های خبری بازداشت محمدعلی دادخواه با حکم قاضی صلواتی، قاضی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب تهران را منتشر کردند. محمد علی دادخواه صبح روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در گفت‌و‌گو با بامدادخبر ضمن تکذیب خبر بازداشت خود، خاطرنشان کرد که باید روز شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه خود را به شعبهٔ اجرای احکام دادگاه انقلاب معرفی کند.
محمدعلی دادخواه در این گفت‌و‌گوی کوتاه گفت که احتمالا وی دوران محکومیت خود را در زندان رجایی‌شهر کرج خواهد گذراند.
این وکیل پرونده‌های حقوق بشری که وکالت ده‌ها نفر از زندانیان سیاسی را در یک دههٔ اخیر بر عهده داشته همچنین گفت که محکومیت نه سال زندان وی در دادگاه تجدیدنظر تایید و تنها حکم شلاق قابل خریداری اعلام شده است.
محمد علی دادخواه، ‌پیش از این در تیر ماه سال ۱۳۹۰ از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب به ۹ سال زندان محکوم، ده سال ممنوعیت از وکالت در دادگستری و همچنین به شلاق و چند فقره جزای نقدی محکوم شده‌ بود.
این عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر از وکلای شناخته شده حقوق بشری ایران است که می‌توان از مهم‌ترین پرونده‌های وی، ‌به پرونده فعالان ملی مذهبی‌‌ها، پرونده عبدالفتاح سلطانی، پرونده دراویش گنابادی، پرونده سه تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، پرونده سورنا هاشمی و علیرضا فیروزی در واقعه تحصن دانشجویی دانشگاه زنجان، پرونده کشیش محکوم به اعدام یوسف ندرخانی و … اشاره کرد.
وی هم چنین وکالت مردم در پرونده‌های ملی مانند آب گیری سد سیوند و برج جهان نمای اصفهان را نیز بر عهده داشته است.
محمد علی دادخواه در سال ۸۱ و در جریان وکالت اعضای نهضت آزادی ایران نیز بازداشت شده بود. آخرین بار در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۸۸ به همراه ملیحه دادخواه، سارا صباغیان، بهاره دولو و امیر رئیسیان در دفتر کارش توسط پلیس امنیت بازداشت و دفتر او پلمپ شد.
هم‌اکنون نسرین ستوده، عبدالفتاح سلطانی، محمد سیف‌زاده و نرگس محمدی دیگر اعضای کانون مدافعان حقوق بشر در زندان به سر می‌برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه