سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

ناصر دراز شمشیر (آیدین موغانلی) چهار ماه در اداره‌ی اطلاعات اردبیل در سلول انفرادی بازداش بوده و پس از آن برای ادامه‌ی بازجویی‌ها و تکمیل پرونده به اداره اطلاعات تبریز انتقال یافته که مدت دو ماه نیز در سلول انفرادی تبریز مورد باز جویی و شکنجه‌های روحی قرار گرفته است.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران»‌ هاشم زاده بازپرس دادگاه انقلاب تبریز اتهامات وی را «جاسوسی، مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تحصیل مال نامشروع» عنوان کرده است.
دلیل این اتهامات شرکت وی در دوره‌ی روزنامه‌نگاری مرکز رسانه ای قفقاز است که اطلاعات ایران آن را مصداق حضور در جلسات آموزشی براندازی نرم و انقلاب مخملی دانسته است.
در گزارش اداره ی اطلاعات و کیفر خواست صادره او را عضو حزب «گاموح» نیز معرفی کرده‌ و دستگیریش را در ادامه‌ی دستگیری اعضای این حزب در سال گذشته عنوان کرده‌اند که وی در تمامی مراحل بازجویی این اتهام را رد کرده است.
اخیرا پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز ارجاع داده شده اما قاضی حملبر تقاضای وکلای وی برای تبدیل قرار بازداشت به وثیقه را رد کرده است و تاریخ محاکمه  نیز نامشخص است.
این زندانی سیاسی که مبتلا به بیماری میگرن است پس ازماه‌ها بازجویی‌های مکرر و فشارهای روانی وارده بر وی با تشدید بیماریش مواجه شده و اجازه ی درمان نیز به وی داده نمی‌شود. همچنین طی مدتی که از دستگیری این فعال ترک می‌گذرد اجازه‌ی تماس تلفنی با همسرش که در ترکیه زندگی می کند نیز به وی داده نشده است.
ناصر دراز شمشیر دانشجوی دکترای روابط بین الملل دانشگاه حاجت تپه در ترکیه است و دارای تحقیقات، پژوهش‌ها و مقالاتی در مورد هویت و مطالبات آذربایجانی‌ها است که در سایت‌ها و نشریات مختلف منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه