سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

57 روز بی خبری از احسان هوشمند


خانواده احسان هوشمند، فعال ملی - مذهبی و پژوهشگر مطالعات قومی، که از ۱۷ دی ماه در بازداشت به سر می برد، ۵۷ روز است که از ملاقات و دیدار با وی محروم هستند.

بر اساس گزارش رسیده به "ندای سبز آزادی"، با گذشت نزدیک به دو ماه از بازداشت این فعال ملی - مذهبی، هنوز اتهام وی به خانواده اش اعلام نشده و او در این مدت و پس از گذشت ۲۵ روز از بازداشتش، برای اولین بار تماس تلفنی کوتاهی با خانواده اش برقرار کرد که از آخرین تماس وی، حدود ۲۵ روز می گذرد.
این زندانی سیاسی، در آخرین تماس تلفنی خود، از کاهش شدید وزن خود خبر داده بود.
این موضوع باعث ایجاد نگرانی های جدی از وضعیت سلامتی احسان هوشمند شده و با وجود پیگیری های مستمر و مراجعه چندین باره خانواده و پدر و مادر مسن و بیمار وی به نهادها و مقامات مسئول در دستگاه قضایی کشور و زندان اوین، تاکنون هیچ گونه امکان ملاقاتی برای آنان فراهم نشده است.
پدر مسن آقای هوشمند، از مشکلات شدید قلبی رنج می برد و تحت نظر پزشک است.
این زندانی سیاسی دارای دو فرزند ۶ ساله و ۱۴ ساله است که این روزها به شدت سراغ پدرشان را می گیرند.
احسان هوشمند، کارشناس ارشد جامعه شناسی و از پژوهشگران جدی و سختکوش در حوزه مطالعات قومی و هویتی در ایران است. وی تاکنون نوشته های فراوانی را در قالب کتاب و نیز مقالاتی در نشریات مختلف داخلی درباره مسائل اقوام ایرانی، توسعه، آسیب های اجتماعی، جامعه شناسی آموزش و پرورش و ... منتشر کرده است. انتشار ۳ شماره ویژه نامه کردستان در مجله "چشم انداز ایران"، انتشار ۵ شماره ویژه نامه درباره قومیت و مسائل قومی در ایران، کردستان، مهاباد، سیستان و بلوچستان و اقلیم کردستان عراق در فصلنامه "گفتگو"، مدیریت اجرایی هفته نامه دو زبانه "سیروان" در مناطق کردنشین کشور در سال های ۷۶ تا ۷۹ و مسئولیت تدوین بخش "اقوام" در همایش چالش ها و چشم اندازهای توسعه ایران به منظور تدوین برنامه چهارم توسعه کشور در سال ۱۳۸۱، از فعالیت های قابل ذکر در کارنامه وی است.
دستگیری احسان هوشمند که از فعالان معتقد به تمامیت ارضی و استقلال ایران است، با خوشحالی افراد، گروه ها و محافل تجزیه طلب و قوم گرا مواجه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه