سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

پنج نفر در اهواز به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند
 پنج جوان عرب خوزستانی به اتهام محاربه از سوی دستگاه قضایی به اعدام محکوم شدند.
به گزارش هرانا، عبدالرحمن حیدری، طه حیدری، جمشید حیدری، منصور حیدری و امیر معاوی پنج جوان اهل اهواز که در اعتراضات سال گذشته به جرم تیراندازی به سمت یک یا دو مامور امنیتی بازداشت شدند از سوی دستگاه قضایی به اتهام محاربه به اعدام محکوم شدند.
بر اساس اعلام خانواده بازداشت شدگان فوق این افراد از سال گذشته در اداره اطلاعات اهواز (در میدان چهارشیر) و در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند و تا کنون با گذشت یک سال از زمان بازداشت موفق به ملاقات با خانواده‌های خود نشدند. گفتنی است چهار تن از بازداشت شدگان از اعضای یک خانواده هستند.
بر اساس اعلام کار‌شناسان وزارت اطلاعات این افراد متهم هستند که در جریان اعتراضات سال گذشته در تیر اندازی به سمت ماموران امنیتی یک تن را به قتل رسانده‌اند، از سوی دیگر سپاه پاسداران اعلام داشته است که تیر اندازی این افراد موجب زخمی شدن دو نیروی امنیتی شده است.
در آخرین پیگیری‌های صورت گرفته از سوی خانواده‌های بازداشت شدگان به ایشان به صورت شفاهی اعلام شده است که احکام اعدام این افراد صادر و بزودی اجرا خواهد شد.
تلاش گزارشگران هرانا برای بدست آوردن اطلاعات دقیق از نحوه محاکمه این افراد و جزئیات بیشتر از حادثه کماکان ادامه دارد ولی از آنجایی که ماموران وزارت اطلاعات به بازداشت شدگان اجازه دسترسی به وکیل مستقل و منتخب را نداده‌اند مشخص نیست احکام صادره از سوی کدام شعبه بدوی صادر و هم اکنون در چه مرحله قضایی قرار دارد.
فعالان هویت طلب و حقوق بشری اهواز از احتمال اجرای حکم اعدام این افراد در ملاء عام جهت ایجاد رعب و وحشت در جامعه برای جلوگیری از اعتراضات مدنی در سالروز تظاهرات ماه آوریل که همه ساله در برخی از شهرهای خوزستان برگزار می‌شود؛ ابراز نگرانی نکردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه