سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

این بیانیه در تاریخ ۲ مارس ۲۰۱۲ منتشر شده و در آن بازداشت بدون حکم و خودسرانه و مشخص نبودن مبنای قانونی بازداشت رحمان قهرمان پور  پژوهشگر و روزنامه نگار ایرانی مورد اعتراض قرار گرفته است.
بیانیه ی سازمان عفو بین الملل تاکید می‌کند رحمان قهرمان پور ۳۵ ساله در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۱ از سوی وزارت اطلاعات ایران دستگیر و به زندان اوین در تهران منتقل شده و احتمالا از زمان دستگیری در معرض خطر شکنجه یا سایر بدرفتاری ها قرار دارد.
این سند تاکید دارد یک خبرگزاری نزدیک به دولت ایران به نام ” مشرق نیوز” در ۲ جولای ۲۰۱۱، گزارش کرده است که کسی که با حروف ” ر. ق “به اتهام جاسوسی دستگیر شد. در حالی که مشخصات به شکل کامل در گزارش این رسانه منتشر نشده با بررسی  می توان متوجه شد که منظور همان قهرمان پور است.
همچنین سند منتشره از سوی عفو بین الملل تاکید دارد این پژوهشگر و روزنامه نگار حدودا هم زمان با دستگیری سه تن از استادان دانشگاه های ترکیه  در تهران بازداشت شده است . استادان ترکیه ‌ای توسط مقامات ایرانی به اتهام جاسوسی برای ایالات متحده در ۳۱ ماه مه دستگیر و در زندان اوین بازجویی شدند. هر سه استاد ترک در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۱ آزاد شدند. رحمان قهرمان پور در کارگاه‌های آموزشی برگزار شده توسط یکی از اساتید ترکیه‌ای در موضوع “انتخابات آزاد و عادلانه” شرکت کرده بود و در گروه مورد مطالعه بازدید از ایالات متحده برای مشاهده در انتخابات با آنها همکاری کردند. دستگیری او ممکن است در رابطه با حضور در این فعالیت‌ها باشد.
رحمان قهرمان پور از آن تاریخ دیده نشده است و پس از دستگیری به وکیل دسترسی نداشته است. با وجود مراجعه و پیگیری های مکرر،هیچ گونه اطلاعی از وضعیت رحمان قهرمان پور و محل نگهداری او  به خانواده داده نشده است. احتمالا در سه ماه اول بازداشت وی در سلول انفرادی محبوس شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه