سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

.....................خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین درجمع خبرنگاران در حاشیه اجرای این مراسم گفته است که «متهم ردیف اول به نام م.ع دارای سه فقره سابقه کیفری در تاریخ ۲۷ اسفند ۸۶ توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر اما بس از ضرب و جرح ماموران با ضربات چاقو فرار می کند اما سرانجام دستگیر و در طی بازرسی از محل دامداری وی یک تن و نیم مواد مخدر شامل ۷۳۳ کیلو گرم تریاک، ۵۲۹ کیلو گرم مرفین، ۱۷۹ کیلو گرم هرویین و ۵۴ کیلو گرم هرویین آجری شکل کشف و وی اقرار به تعلق این مواد می کند.
صادقی نیارکی  ادامه داد: متهم یاد شده یکی از قاچاقچیان عمده مواد مخدر بوده که این مواد را به اروپا صادر می کرده است و نهایتا وی به مصادره اموال و اجرای حکم اعدام محکوم می شود.
وی اظهار داشت: متهم ردیف دوم به نام ل.ب دارای ۱۰ فقره سابقه کیفری است و از وی ۳۵۴ گرم هرویین کشف و متهم تعلق مواد را به خود قبول و نهایتا به ۳۰ ضربه شلاق، مصادره اموال و اجرای حکم اعدام محکوم می شود.
صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: متهم ردیف سوم به نام ر.پ دارای سه فقره سابقه کیفری بوده و هفتم اسفند ۸۶ ماموران از خوردوی وی ۵۰۱ گرم هرویین مرطوب که وزن خشک آن ۳۰۵ گرم بوده کشف و متعاقبا چهار ماه بعد بر اساس گزارش های واصله وسیله نقلیه وی مورد بازرسی و ۶ کیلو ۴۵۰ گرم هرویین مرطوب که وزن خشک آن سه کیلو و ۶۷۰ گرم بود را از داخل خودروی متهم کشف می شود. سرانجام این متهم نیز محکوم به مصادره اموال و اجرای حکم اعدام می شود.
همچنین  دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز بعد از اجاری حکم اعدام دو زندانی در ملاؤ عام در مشهد به خبرنگاران گفت: این دو نفر هر دو مرد و به نامهای ‘اکرم نوروز زهی’ معروف به یاسین و
‘مجتبی افشار’ معروف به صدام از بیستم فروردین ماه سال گذشته تا دی ماه امسال ۱۳ مورد تجاوز به عنف و سرقت در شهرستان های مشهد و طرقبه و شاندیز انجام داده بودند.
‘محمود ذوقی’ افزود: این دو مجرم در دی ماه امسال با اطلاع رسانی مردم توسط نیروی انتظامی دستگیر و در ۲۷ بهمن ماه در دادگاه کیفری استان خراسان رضوی به اعدام محکوم شدند.
وی اظهار داشت: آنان پس از تایید حکم مذکور در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور روز سه شنبه به دار مجازات آویخته شدند.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد در تشریح جرم معدومین گفت: این دو نفر در چند مورد در حالی که چاقو و قمه در دست داشتند، بعد از ورود به باغ و منازل مردم، دستهای مردان را بسته و به زنان و دختران تجاوز کرده و طلا و جواهر آنان را به سرقت بردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه