سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ بهمن ۲۹, شنبه

ضرب وشتم و بازداشت خانواده های زندانیان در شوش

جرس: تجمع خانواده های زندانیان سیاسی عرب در مقابل دادگاه انقلاب شهر شوش، با برخورد خشن نیروهای امنیتی مواجه شد.

به گزارش اخبار روز و به نقل از منابع محلی، خانواده های زندانیان حوادث اخیر در شهر شوش از دوشنبه تا روز پنج شنبه به اعتصاب خود در مقابل دادگاه انقلاب این شهر واقع در کوی دانیال ادامه دادند. اما اعتصاب کنندگان که خواهان ملاقات با فرزندان زندانی خود و تعیین وضعیت آنان بودند، مورد ضرب وشتم نیروهای ویژه ناجا قرار گرفتند.
منابع خبری و فعالان حقوق بشر از شوش گزارش داده اند که تعدادی از افراد این خانواده ها پس از ضرب وشتم، بازداشت و بعد از سه روز با قرار وثیقه آزاد شدند.
نیروهای امنیتی و انتظامی ایران در هفته های گذشته با یورش به مناطق عرب نشین در شوش، حمیدیه و اهواز تا به حال بیش از ۶۷ نفر در این حوادث دستگیر کردند و دوتن از آنان به نام های محمد کعبی (٣۴ ساله) از شهر شوش و ناصر آلبوشوکه درفشان (۱۹ ساله) از اهواز بر اثر شکنجه کشته شدند.
قبل از این نیز یک جوان عرب به نام رضا مغامسی از فعالان حقوق بشر در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر دزفول تحت شکنجه کشته شده بود.

دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک و سازمان عفو بین الملل در واکنش به این حوادث هر کدام جداگانه بیانیه هایی در مورد این حوادث صادر کردند و در آن بیانیه ها از رژیم ایران خواسته بودند که به بازداشت شدگان عرب امکان دهد تا به وکیل مدافع دسترسی داشته باشند وهر چه زودتر آنان را تفهیم اتهام نماید.

در این بیانیه ها سازمان عفو بین الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر از احتمال صدور حکم اعدام بر ضد بازداشت شدگان و عدم حضور رسانه ها در سطح استان، سانسور خبری و عدم حضور نهادهای حقوق بشری در این منطقه اعلام نگرانی کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه