سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

روز شنبه حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر با انتقال از بند ۳۵۰ زندان به دادسرای مستقر در زندان اوین به خاطر نوشتن‌ نامه و امضای بیانیه‌ از درون زندان مورد بازجویی قرار گرفته است.
رونقی طی روزهای گذشته نامه‌ای از زندان خطاب به محمود احمدی‌نژاد نگاشته بود.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» رونقی ملکی دومین باری است که در بهمن ماه ۱۳۹۰ به دادسرای اوین منتقل و تحت فشار قرار گرفته و تهدید به باز کردن پرونده‌‌ی جدید می‌شود.
در ابتدای بهمن ماه  نیز حسین رونقی همراه با سما نورانی و مهدی خدایی که اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برند با حضور در دادسرای  اوین در مورد پرونده جدید خود مورد بازجویی قرار گرفته بودند.
همچنین در ماه گذشته بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران با تحت فشار قرار دادن حسین رونقی از وی خواسته بودند که در برابر دوربین‌های تلویزیونی آن‌چه که مورد نظر بازجویان است را اعتراف کند.
بازجویان صدور مرخصی برای این وبلاگ‌نویس را منوط به اعترافات وی عنوان کرده بودند.
آن‌ها همچنین گفته بودند که دلیل صدور حکم سنگین ۱۵ سال زندان برای رونقی «عدم همکاری او با آن‌ها در زمان بازداشت» بوده است.
حسین رونقی از سوی قاضی پیرعباسی رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۵ سال زندان محکوم شده که این حکم در دادگاه تجدید نظر تأیید شده است.
رونقی از تاریخ ۲۲ آذر ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت شده و تاکنون مرخصی نیامده است.
هفته گذشته علی‌رغم دستور دادستانی تهران برای صدور مرخصی این وبلاگ‌نویس. قاضی پیرعباسی و رئیس دفتر وی ستاری با آن مخالفت کردند.
حسین رونقی از بیماری کلیوی رنج می‌برد و به گفته و توصیه پزشکان باید مراحل درمانی خود را در بیرون از زندان طی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه