سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ بهمن ۲۸, جمعه

خبرنامه گویا گزارش داده است که خانواده های زندانیان حوادث اخیر در شهر عرب نشین شوش از دوشنبه ۱۳ فوریه ۲۰۱۲ تا روز پنج شنبه۱۶ فوریه ۲۰۱۲ به اعتصاب خود در مقابل دادگاه انقلاب این شهر واقع در کوی دانیال ادامه دادند.
اعتصاب کندگان که خواهان ملاقات با فرزندان زندانی خود و تعیین وضعیت آنان بودند، روزانه مرد ضرب وشتم نیروهای ویژه ناجا قرار می گرفتند. منابع خبری وفعالان حقوق بشر از شوش گزارش دادند که تعدادی از افراد این خانواده ها پس از ضرب وشتم ، بازداشت وبعد از سه روز با قرار وثیقه آزاد شدند.
نیروهای امنیتی و انتظامی ایران در هفته های گذشته با یورش به مناطق عرب نشین در شوش ،حمیدیه و اهواز ۶۷ نفر را بازداشت کردند.
حوادث اخیر پس از دیوار نویسی توسط عده‌ای از جوانان در شهر عرب نشین شوش و دعوت مردم به تحریم انتخابات پارلمانی آینده ایران وتایید انقلاب های صورت گرفته در جهان عرب آغاز شد.
پیش ازآن نیز جمعی از جوانان عرب در مراسم چهلم عاشورا در شوش با حمل پارچه نوشته هایی به زبان عربی و یزله سرایی و پایکوبی انقلاب مردم سوریه بر ضد رژیم بشار اسد را تایید کرده بودند. در واکنش به این موضوع، بعد از این مراسم نیروهای امنیتی با یورش به محل سکونت این تعداد از جوانان، آنان را دستگیر و روانه بازداشتگاههای اداره اطلاعات کردند.
پس از این موج امنیتی و بازداشت ها حضور نیروهای امنیتی در محله هایی همچون خضیره، دوار ،احمد آباد و روستاهای مسیر کعب، این مناطق حالت نظامی به خود گرفتند و فرمانداری شوش در این مناطق منع آمد وشد شبانه صادر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه