سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

کليد واژه ها : زندانيان سياسي
وضعیت جسمی رضا شهابی پس از اعتصاب های غذا و بی توجهی مسئولان زندان به دستورات پزشکان برای بهبود وی، بحرانی شده است.
به گزارش خبرنگار کلمه، به رغم توصیه کمسیون پزشکی و پزشکی قانونی مبنی بر استراحت مطلق رضا شهابی در بیمارستان و یا منزل، اصرار به نگاه داشتن این زندانی سیاسی دربند ٣۵٠، مشکلات عصبی و ستون فقرات وی تشدید شده و هم اکنون بخش هایی از بدن او دچار بی حسی و بی حرکتی شده است.
این عضو هیات میره و مسؤل امور مالی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی ٢٢خرداد ٨٩ بازداشت شد و در حین انتقال به بند ٢٠٩ به دلیل ضرب و شتم شدید از ناحیه گردن به شدت آسیب دید.
١٩ ماه نگهداری رضا شهابی در بند٢۴٠ و ٢٠٩ زندان اوین و بازجویی ها تحت فشار و شکنجه و تهدید به اعدام موجب شد، این زندانی برای رسیدگی به وضعیت حقوقی و قضایی دست به یک اعتصاب غذای طولانی بزند.
شهابی تاکنون ٣بار اعتصاب غذا کرده و هربار به توصیه همکاران صنفی، شخصیت های سیاسی و مجامع بین المللی دست از ادامه آن برداشته است.
یک هفته اعتصاب خشک و ۴۵ روز اعتصاب غذای تر به همراه درمان نشدن آسیب های نخاعی موجب ضعیف شدن بنیه این زندانی سیاسی شده و شرایط بهداشت و تغذیه نامناسب زندان، وضعیت بیماری وی را تشدید کرده است. کم خونی حاد، فشارخون نامنظم، ضربان بی ثبات قلب، درد در ناحیه گردن و ستون فقرات و بی حسی در اندام های یک طرف بدن تنها بخش هایی از آسیب های دوران بازداشت است که این فعال کارگری با آن دست به گریبان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه