سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ بهمن ۲۹, شنبه

رهسا نیوز: رئیس ستاد دیه کشور با تشریح آخرین وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد گفت: هشت هزار و ۹۰۰ زندانی با اعتبار ۳۰۵ میلیارد تومان در سال جاری آزاد شدند اما هنوز هشت هزار و ۶۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندانها به سر می‌برند.
به گزارش مهر، اسدالله جولایی در پاسخ به اینکه آیا بر اساس وعده مسئولان بانک مرکزی تمامی زندانیان دیه آزاد می شوند گفت: پس از اصلاح و تصویب قانون جدید بیمه ها مکلف شدند در مقابل پولی که در ازای بیمه شخص ثالث دریافت می کنند در برابر مردم مسئول باشند و صندوق تامین خسارت بدنی که با حضور پنج مسئول شامل رئیس بیمه مرکزی و چهار وزیر مدیریت می شود نسبت به قربانیان دیه متعهد باشند. یعنی به عنوان مثال اگر راننده ای پس از تصادف و صدمه زدن به شهروندی فرار کرد به قربانی تصادف خسارت پرداخت کند چرا که در طول سال این صندوق پول هنگفتی را برای انجام این امور ذخیره می کند.
مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون شهروند ایرانی به عنوان خیر در ۶ ماهه گذشته کمکهای نقدی خود را از طریق خودپردازها به حساب ستاد دیه واریز کرده اند گفت: در طول سال ۲۰۰ مراسم گلریزان برگزار می شود که مردم از طریق این برنامه های کمکهای خوبی برای آزادی زندانیان انجام می دهند.
جولایی در خصوص آخرین آمارها از آزادی زندانیان دیه در کشور گفت: در ۹ ماهه سال جاری هشت هزار و ۸۷۴ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.
وی اظهار داشت: خیرین، دولت، بیمه و بخشودگیها در مجموع مبلغ ۳۰۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سال جاری در کارنامه سال ۹۰ ثبت کردند که بر اساس جدول ذیل تقسیم بندی شده است.
جولایی گفت: همچنین بانکها یک میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به ستاد دیه کمک کرده اند. این در حالی است که اگر قانون اصلاح نمی شد امروز شاهد حضور ۵۰ هزار زندانی دیه در زندانهای کشور بودیم.
وی در پاسخ به اینکه هم اکنون تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در زندانهای کشور چه تعداد است گفت: بر اساس آخرین آمارها تا دیماه سال جاری هشت هزار و ۶۵۲ زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای کشور محبوس هستند که یکهزار و ۵۰۰ نفر از آنها را زندانیان دیه تشکیل می دهند.
مدیرعامل ستاد دیه کشور از وجود سه هزار و ۵۰۰ زندانی مهریه در زندانهای کشور خبر داد و افزود: متاسفانه مهریه های نامتعارف موجب شده تا جوانان پشت میله های زندان عمر خود را هدر دهند چرا که در بسیاری از پرونده های مهریه از ۱۶۰۰ سکه تا ۳۰۰ هزار سکه مشاهده می شود که این مهریه ها معقولانه نیست.
وی افزود: ستاد دیه نمی تواند هر پرونده مهریه ای را دنبال کرده و برای آزادی آن اقدام کند زیرا سقف کمکها ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است و نمی شود تمام بودجه ستاد دیه را برای آزادی یک زندانی مهریه که ۳۰۰۰ سکه مهریه همسرش کرده هزینه کرد. باید خانواده ها کمک کنند تا مشکل این جوانان زندانی هر چه زودتر برطرف شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه