سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

تهمینه منزوی عکاس اجتماعی در تاریخ ۳۰ بهمن ماه در محل کار خود توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و یک هفته است که در زندان به سر می‌برد.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» ماموران امنیتی محل کار این عکاس حوزه اجتماعی را مورد بازررسی قرار داده و پس از ضبط وسائل شخصی به منزل وی مراجعه کرده و آن‌جا را نیز مورد تفتیش قرار دادند.
منزوی متولد سال ۱۳۶۷ دانشجوی رشته عکاسی در دانشکده هنر و معماری( دانشگاه آزاد اسلامی) است که با مجموعه‌های «باغ انگوری» و «عروسک کوکی» دومین جایزه شید را از آن خود کرد. وی همچنین از عکاسان تقدیر شده در جشنواره مرد (ماه ریز) – گالری طراحان آزاد نیز هست.
مجموعه «باغ انگوری» داستان خانه‌های امن برای زنان بی خانمان و معتاد در جنوب شهر تهران در محدوده پارک شوش است. زنانی که زندگی شبانه خود را در این خانه سپری میکنند، اغلب معتاد به شیشه و کراک هستند و به خاطر شرایط بد زندگی در فقر و اعتیاد به سر میبرند.
مجموعه عروسک کوکی نیز داستان سال‌های اخیر شو مد لباس های زنانه در تهران است که به اتفاق زیر زمینی تبدیل شده است و فضای کاملا زنانه دارد. این مجموعه در سالهای ۸۸ و ۸۹ عکاسی شده بود.
از این علت بازداشت  این عکاس حوزه اجتماعی و اتهامات احتمالی وی و محل نگهداری او تاکنون اطلاعی در دست نیست و به خانواده‌ی وی پاسخی داده نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه