سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

اعتراض به حکم اعدام سعید ملک پور در تورنتو


روز شنبه ۲۸ ام ژانویه برابر با هشتم بهمن ماه جمعی از هم وطنان ایرانی مقیم تورنتو به دعوت مرکزبین المللی حقوق بشر (ICHR)  اقدام به برگزاری تجمعی اعتراض آمیز نمودند.
به گزارش رسیده به دانشجونیوز، در این تجمع که با وزش باد شدید و سردی  هوا  همراه بود؛ شرکت کنندگان با در دست داشتن عکس هایی از سعید ملک پور خواستار توقف حکم اعدام او شدند. هم چنین پتیشن هایی در حمایت از سعید ملک پور که از قبل توسط سازمان عفو بین الملل تدارک دیده شده بود به امضای شرکت کنندگان رسید.

گفتنی است هفته گذشته نیز تجمع اعتراضی مشابهی در شهر مونترال کشور کانادا برگزار شده بود.

سعید ملک پور، که پیش از بازداشت در سال ۱۳۸۷ مقیم کشور کانادا بود، متخصص کامپیوتر است و وکیل و خانواده او گفته بودند که از برنامه‌ای که او نوشته، بدون اطلاعش در طراحی سایت‌های نامناسب استفاده شده است. اتهاماتی که خود سعید ملک‌پور نیز آن‌ها را با انتشار نامه‌ای از درون زندان تکذیب کرده بود. حکم اعدام او واکنش های زیادی را در سطح جهان و به ویژه کشور کانادا موجب شده است.

عده ای از شرکت کنندگان معتقد بودند که بازداشت و سپس صدور  حکم اعدام سعید  ملک پور بی  ارتباط به تنش  های  موجود بین دو کشور  ایران و کانادا نمی باشد و جمهوری  اسلامی سعید ملک پور را در واقع به گروگان گرفته است. سعید ملک پور هم اکنون تحت فشار برای انجام اعترافات تلویزیونی قراردارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه