سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

در بند دو الف سپاه به زندانیان سیاسی شوک مغزی میدهند

یک منبع به آژانس خبری پارسیان گفت هفته گذشته در بند دو الف سپاه با همکاری بهداری زندان اوین واحد الکترو شوک ECTراه اندازی شده ، پرسنل این واحد که توسط دکتر افضلی یکی‌از پزشکان ارتشی قدیمی‌ و رئیس اسبق بیمارستان ۵۰۶ آموزش دیده اند ، با استفاده از این عمل نسبت به شکنجه و همچنین آسیب رساندن به بخش حافظه مغز زندانیان، مخالف حکومت ولی‌ وقیح و موجب نابودی فرد قربانی میشوند و هر چه بیشتر بر جنایتهای خود می‌افزایند، این عمل که باید با بیهوشی کامل انجام شود برای درد و اذیت و آزار برای زندانیان بی‌ گناه بدون بیهوشی انجام می‌گیرد .
الکتروشوک عبارت است از قرار دادن دو الکترود بر روی سر و انتشار یک جریان الکتریکی درون مغز که به تغییر شمیایی مغز منجر می شود.
امروزه این روش درمانی بیشتر در درمان افسردگی ماژوری که به دیگر درمانها پاسخ نداده است، به کار می رود همچنین در درمان بیماری مانی(mania)، کاتانونی(catatonia) هم استفاده می شود. تخمین زده می شود سالانه یک میلیون نفر در جهان از این روش درمانی استفاده کنند.

این روش در سال ۱۹۳۰ توسط دو نورولوژیست ایتالیایی معرفی شد و از ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ به عنوان یک روش درمانی جدید گسترش پیدا کرد اما هنوز طریقه کارکرد آن ناشناخته باقی مانده است.

الکتروشوکها با توجه به جایگاه الکترودها، مدت زمان تحریک و ویژگی های محرک اثرات جانبی و درمانی مختلفی دارند.

حدود نیمی (۴۵-۵۵%) از بیماران، الکترو شوک را موثر دانستند البته بررسیهای جدید موثر بودن و بی خطر بودن را عنوان کرده اند. دکتر ملکیان در مقاله ی خود در مجله ECT نتایج تحقییقات خود بر روی نمونه ای از بیماران ایرانی، اینگونه بیان کرده است: با وجود نتایج مثبتی که از ECT به دست می آید اما بیماران و اطرافیان آنها با دیدی منفی به آن می نگرند.

از اثرات جانبی منفی الکترو شوک می توان به تغییرات دائمی و کوتاه مدت حافظه، تغییر ساختار مغز، تغییرات شناختی و کاهش هوش اشاره کرد.

طبق استانداردهای الکتروشوک، درمان با این روش باید با آگاهی کامل مریض از اثرات جانبی این روش باشد و تنها در صورتی درمان اجباری انجام می پذیرد که به نجات جان بیمار بینجامد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه