سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

چهار کودک سوری زنده زنده در آتش سوزانده شدند

هزاران تن از اهالى شهر لاذقیه، در ساحل مدیترانه، دیروز را در جوى سرشار از اندوه و خشم گذراندند. آنان اجساد سوخته ى کودکانى را تشییع کرده و به خاک سپردند که تنها گناهشان داشتن پدرى معترض به سیاست هاى رژیم بشار اسد بود.

swryyy.jpg
به گزارش العربیه، هنوز معلوم نیست که پدر این چهار کودک در زندان از مرگ آنان خبردار شده است یا خیر؟ کسى هم نمى داند که اصلاً او در چه حال و روزى است. اما مادرشان که از حریق آسیب جدى دیده، به بخش مراقبت هاى ویژه (سى سى یو) فرستاده شده است.
فیلمهاى ویدیویى که شوراى هماهنگى انقلاب شهر لاذقیه در صفحات فیس بوک منتشر کرده است، انبوهى از مردم خشمگین و عزادار را مى بینیم که علیه حکومت بشار اسد شعار مى دهند و خواهان سقوط این رژیم و اعدام راس هرم قدرت در سوریه اند.
صداى "الله اکبر" اعتراضى مردمانى نیز شنیده مى شود که از بالاى پشت بامها و پنجره ها با تشییع کنندگان ابراز همدردى و همراهى مى کنند.
مردم سوریه که آتش انقلابشان از نیمه هاى مارس گذشته تا کنون یعنى نزدیک به یک سال، نه تنها فروکش نکرده، بلکه توفنده تر نیز شده است، مى گویند که عناصر امنیتى لباس شخصى رژیم (معروف به شبیحه) براى خاموش کردن آتش انقلاب، به آتش زدن خانه ى این کودکان دست زده اند، تا مگر عبرتى براى سایر معترضان به سیاست هاى رژیم باشد.
مازن الطایع عموى این ۴ کودک مى گوید: خانه ى برادر دندانپزشکم مُعـِد الطایع براى زهرچشم گرفتن مورد تهاجم نیروهاى بشار اسد قرار گرفت. این هجوم سحرگاه انجام شد و کودکان خفته را دچار آتش کینه کرد.
مازن سنین کودکان قربانی را به ترتیب ۱۰ ساله، ۸ ساله، ۴ ساله و ۸ ماهه اعلام کرد. وى گفت: برادرم معد، پدر این کودکان از ۱۰ سپتامبر گذشته در زندان صیدنایا بسر مى برد. به او اتهام "تامین مالى انقلاب" زده شده است و سرنوشتش معلوم نیست.
فعالان اینترنتى انقلاب سوریه صفحه ى ویژه اى را با نام "طیور الجنه ابناء الدکتور الاسیر معد طایع" گشوده اند. در صفحه "پرندگان بهشت فرزندان دکتر معد طایع" افراد مختلفى از سراسر جهان اعلام همبستگى و همدردى کرده و مى کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه