سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

مادر شهید مصطفی کیارستمی: بی قرارم، سر خاکش می روم تا آرام شوم

علیرغم گذشت بیش از دو سال از شهادت شهید مصطفی کیارستمی، رنج از دست رفتن وی برای مادرش همچنان سخت و غیرقابل تحمل است. دومین سالگرد شهادت مصطفی کیارستمی دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه تهران اواخر تیرماه برگزار شد. این شهید جنبش سبز در نمازجمعه ۲۶ تیر ماه سال ۸۸ به امامت هاشمی رفسنجانی در مقابل دانشگاه تهران توسط نیروهای بسیجی و لباس شخصی مضروب شد و در بیمارستان کسری به شهادت رسید.
مادر مصطفی کیارستمی که برای اولین بار مصاحبه می کند، به “جرس” می گوید: “دومین سالگرد مصطفی را برگزار کردیم و بر سر مزارش رفتیم.”
این مادر داغدیده در حالیکه همچنان در سوگ غم از دست دادن پسرش است بعد از گذشت دو سال با ناتوانی و بغض ادامه می دهد: “نمی دانم از چه بگویم خیلی مریض حال هستم. ناراحت و دلتنگم…همیشه سر خاکش می روم و یک لحظه از یادم نمی رود. هر هفته پنج شنبه ها می روم سر خاکش تا کمی آرام شوم… همه می گویند کمتر برو اینجوری مریض می شوی. اما مگر می شود؟ً پنج شنبه ها اصلا حالم مساعد نیست و بی قرار هستم…”
نماز جمعه ۲۶ تیرماه سال ۸۸ در شرایطی برگزار گردید که هاشمی رفسنجانی، هشت هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، برای نخستین بار امامت آن را بر عهده گرفت که واکنش های تندی را از سوی اقتدارگرایان در بر داشت. غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات پیش از برگزاری این مراسم جمعه از بروز صحنه‌های نامطلوب در نماز جمعه مردم را تهدید کرده بود.
اما علی رغم این تهدیدات و جو امنیتی شهر، مردم به صورت گسترده و بی سابقه ای در آن شرکت می کنند و نیروهای لباس شخصی و امنیتی به حامیان جنبش سبز که در خیابان های اطراف به حمایت از هاشمی شعار می دادند حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
در همین در گیری نیروهای امنیتی با باتوم به شدت بر سر مصطفی کیارستمی می کوبند، به نحوی که وی دیگر قادر به برگشت به منزل نبوده و پس از تماس با مادرش به بیمارستان منتقل شده و به علت خونریزی مغزی ناشی از اصابت باتوم، همان شب فوت می کند اما علت مرگ او را سکته مغزی اعلام می کنند.
مادر رنج کشیده این شهید سبز در پایان می افزاید: “مصطفی بیست و چهار سال داشت و در دانشگاه تهران در رشته مهندسی عمران تحصیل می کرد.( بعد از مکث طولانی ادامه می دهد) وقتی می خواهم در این مورد حرف بزنم حالم بد می شود یکدفعه حالم بهم می ریزد و نمی توانم حرف بزنم شاید یک روز دیگر …”
گفتنی است، اکبر هاشمی رفسنجانی در این نماز جمعه اعلام کرده بود که انتخابات خوب شروع شد و همه چیز آماده یک افتخار بزرگ برای کشور ایران بود، اما اینطور نشد….باید اعتماد مردم به جمهوری اسلامی احیا و از زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر دلجویی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه