سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ بهمن ۶, پنجشنبه

ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران از درمان فعال حقوق بشر

محمد صدیق کبودوند علیرغم تاکیدات پزشک زندان مبنی بر انتقال وی به یکی از بیمارستانهای خارج زندان جهت انجام معالجات ،اما همچنان با انتقال وی به بیمارستان مخالفت می شود.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، چند روز پیش پزشک زندان فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند را برای دومین بار در طی چند ماه اخیر مورد معاینه قرار داد و بخاطر ناراحتی حاد پروستات دستور انتقال او را به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان صادر نمود و علیرغم تاکیدات پزشک مربوطه ،بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از انتقال این فعال حقوق بشر به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان جهت مداوا ممانعت به عمل می آورند.
فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند همچنین از ناراحتی قلبی رنج می برد و تا به حال حداقل ۲ بار دچار سکتۀ قلبی در زندان شده است.
از طرفی دیگر فرزند ۲۱ ساله این فعال حقوق بشر چند روز پیش دچار لختگی خون گردید و به دلیل وخیم شدن شرایط جسمی اش او را در بخش سی سی یو بیمارستان تحت مراقبتهای ویژه پزشکی قرار گرفت.فعال حقوق بشر خواهان دیدار و عیادت از فرزند بیمارش شده است.اما تا این لحظه بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی با این مسئله موافقت نکرده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم انتقال این فعال حقوق بشر که در شرایط حاد جسمی است وهمچنین عدم توجه به تاکیدات پزشک زندان برای دومین بار مبنی بر انتقال وی به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان جهت درمان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه