سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

یک مقام قضایی تلاش برای ممنوعیت استفاده از اینترنت را تایید کرد

ندای سبز آزادی - یک مقام قضایی در ایران برای اولین بار برنامه جمهوری اسلامی برای قطع تدریجی ارتباط مردم با شبکه جهانی اینترنت را تایید کرده است.
احمدی تجوید رییس دادگستری ملایر، این مطلب را در شورای فرهنگ عمومی ملایر مطرح کرده است.
پیش از این گزارش هایی درباره تلاش جمهوری اسلامی برای قطع ارتباط اینترنتی در قالب راه اندازی شبکه ملی اینترنت منتشر شد. اما مقامات جمهوری اسلامی این اخبار را تکذیب می کردند. وزیر ارتباطات نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که راه اندازی شبکه اینترنت ملی، در کنار شبکه جهانی اینترنت در دستور کار قرار دارد و راه اندازی این شبکه به معنای تعطیل کردن اینترنت جهانی نیست. با این حال گزارش های دیگر خلاف این گفته ها را نشان می داد.
روز گذشته اما، مهدی احمدی تجوید٬ رئیس دادگستری ملایر تایید کرد که جمهوری اسلامی تلاش می‌کند استفاده از ماهواره و اینترنت را در ایران ممنوع کند. 
استفاده از ماهواره هم اکنون نیز در ایران ممنوع است اما این اولین باری است که یک مقام حکومتی از ممنوعیت استفاده از اینترنت سخن می گوید.
رئیس دادگستری شهرستان ملایر همچنین خبر داده از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷۲ نفر به اتهام استفاده از ماهواره در این شهر محکوم شده‌اند. 
یک کارشناس مخابرات در این باره به "ندای سبز آزادی" گفته است، جمهوری اسلامی در صدد است ضمن ارائه اینترنت ملی که امکان دسترسی به هیچ سایت خارج از ایران را ندارد، ارتباط شبکه جهانی اینترنت و سرعت آن را به اندازه ای کاهش دهد که عملا برای شهروندان عادی و مشترکان خانگی غیر قابل استفاده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه