سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۹, جمعه

اعتصاب غذای پسرعموی همسر احمدی نژاد برای آزادی رهبران جنبش سبز‬

مهدی فراحی شاندیز، پسر عموی همسر محمود احمدی نژاد، از زندانیان بند ٣۵٠ که به اتهام توهین به رهبری و اخلال در نظم به ٣سال حبس تعزیری محکوم شده است از روز ١۵ اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی در نامه ای به دادستان تهران دلیل اعتصابش را اعتراض به حبس و حصر غیرقانونی رهبران جنبش سبز، میر حسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی دانسته و خواستار رفع حصر آنان شده است.
شاندیز که تاکنون چندبار به اتهامات سیاسی بازداشت شده آخرین بار و پس از مراجعه به دادگاه انقلاب برای تحویل مدارک توقیف شده اش با ممانعت آنها از ورود به شعبه مورد نظر مواجه شد و پس از مقاومت دستگیر و در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ٣سال حبس تعزیری محکوم شد.
مهدی فراحی شاندیز که از فعالان کارگری نیز محسوب شده و یکبار بازداشت به خاطر جمع آوری امضا در پارک برای آزادی منصور اسانلو را در پرونده خود را دارد، هدف از اعتصاب غذای خود را آزادی رهبران جنبش سبز از حبس غیرقانونی اعلام کرده و گفته تا حد توانش برای رساندن مظلومیت آنها به مردم به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد.
مقامات زندان اوین بلافاصله پس از اعلام اعتصاب غذا، فراحی شاندیز را به انفرادی های بند ٢۴٠ انتقال دادند و پس از آنکه موفق نشدند او را به شکستن اعتصاب غذا ترغیب کنند از ٢روز پیش وی را به بند ٣۵٠ بازگرداندند.
فراحی شاندیز پسر عموی همسر محمود احمدی نژاد که جنبش اعتراضی سبز در واکنش به عملیات تقلب در آرای دهمین دوره ریاست جمهوری که منجر به قدرت رسیدن او شد بوجود آمد.
این زندانی سیاسی دارای مدرک مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه