سئوال جواب درباره قوانین ایران

سئوال جواب درباره قوانین ایران

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

اجرای حکم حبس مهسا امرآبادی

مهسا امرآبادی روزنامه نگار و همسر مسعود باستانی برای اجرای حکم خود به زندان اوین فراخوانده شد.
به گزارش ندای سبز آزادی این روزنامه نگار که پیش از این به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود روز گذشته  برای اجرای حکم خود به زندان اوین فراخوانده شده و  امروز پس از معرفی خود به دادسرای شهید مقدس اوین برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شده است.
امرآبادی همسر مسعود باستانی، از زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران اصلاح طلب است که در حال حاضر در زندان رجایی شهر به سر می برد.
مهسا امرآبادی ، در خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و بیش از ۶۰ روز را در زندان به‌سر برد. برای بار دوم به همراه با فخرالسادات محتشمی‌پور و شهین جهادی در جریان اعتراضات جنبش سبز در ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ در اعتراض به حبس خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان بازداشت شد که پیش از عید نوروز ۱۳۹۰ آزاد شد.
امرآبادی در ۲۲ خرداد ۱۳۹۰، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه و گزارش‌ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس محکوم شد.
مسوولان نگاه خود را تغییر دهند
در همین حال، مریم نقی، مادر مهسا امرآبادی در گفت و گویی با وبسایت "کلمه" از مسئولان خواست که نگاهشان را تغییر دهند و از حبس و زندانی کردن این جوانان دست بردارند.
مادر این روزنامه نگار زندانی گفت: مهسا پس از تلفنی که روز گذشته از سوی دادستانی داشت، صبح امروز به همراه پدرش به زندان اوین رفت. به او گفته شد بعلت تغییر قاضی پرونده او باید برای اجرای حکمش در زندان بماند.
وی از مسئولان قضایی کشور خواست در حال حاضر که مهسا در اوین است، حداقل مسعود باستانی همسر زندانی او را هم از زندان رجایی شهر به اوین منتقل کنند.
خانم نقی می گوید: برایمان خیلی سخت است که هر هفته بخواهیم برای دیدار عزیزانمان به رجایی شهر و اوین برویم. حداقل اگر هر دو در یک زندان باشند، راحت تر می توانیم آنان را ملاقات کنیم.
مادر مهسا امرآبادی با بیان این نکته که هیچیک از جرم هایی که برای مهسا و مسعود گفته اند را نمی پذیرد می گوید: اینها بچه های این مملکت هستند و دلشان برای این کشور سوخته است. اینها خارجی نیستند و مسئولان باید نگاهشان را تغییر دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد نظرات زیاد شده و سوال ثبت نمیشه چنانچه شد جواب میدم / در هر قسمتی نظر یا سوال کنید جواب داده میشه